Pengikut

Rabu, 13 Jun 2012

[ BERGAMBAR ] Sempena ceramah Siti Aishah Srikandi UMNO Taman Kuning Sari Bukit Gantang Ceramah bisik-bisik dalam dewan tak orang ramai… 30 orang je….


Di sebab PAS Cawangan Taman Kuning Sari Parlimen Bukit Gantang buat program ceramah isu semasa…UMNO kat situ pun nak buat juga ceramah…( Virus  Midah Sg. Rapat dah merebak yob…hehehe…). Program ceramah PAS di Taman  Kuning Sari ini sudah lama dirancang oleh ahli cawangan tersebut,ceramah ini menampilkan  wakil Parlimen Bukit Gantang iaitu YDP Kawasan Bukit Gantang Ust Nordin Jaafar,wakil Larut saudara Ust Akmal Kamarudin dan penceramah terkenal dari PKR iaitu Siti Aishah Srikandi.  Program ceramah ini dibuat untuk menyampaikan maklumat-maklumat terkini kepada penduduk setempat disekitar Taman Kuning Sari khususnya Parlimen Bukit Gantang.

Kehadiran dilokasi ceramah anjuran PAS Cawangan Kuning Sari amatlah mengalakkan,mencecah 1000  orang  yang datang dengan iklas hati tanpa di angkut dengan bas dan tanpa diupah makan free…Taman Kuning Sari dahulunya dikatakan adalah kubu kuat  UMNO..tapi sekarang sokong terhadap parti warisan penjajah ini amatlah merosot sekali.

Keadaan ini dapat dilihat dengan jelas sekali apabila ceramah yang diadakan oleh UMNO yang dilansungkan dalam dewan orang ramai hanya sekitar 30 orang saja…sudahlah diberi makan percuma,tempat selesa dengan kerusi dan ada kipas angin..itupun tak ramai yang ke ceramahnya. Semasa  dihampiri dewan orang ramai yang tak ramai ini…aku kesian dengan sound sistem UMNO…sangat perlahan,macam berbisik je ceramahnya…hahaha..mereka pasang skrin dan tayangan beberapa klip tayangan yang seolah-olah berunsur menakut-nakut rakyat…konon-nya negara akan huru hara kalau UMNO hilang  berkuasa..kesian kepada yang dengar ceramah UMNO ni…mereka macam dipaksa tengok filem hantu yang menyeramkan….Eeeeee..takutnye…hahaha…

Berbanding dengan lokasi ceramah PAS,semua yang datang hanya duduk beralaskan tikar dan kertas  berbumbungkan langit,penceramah menyampaikan maklumat berfakta dan bersumber tepat. Pujian harus diberi kepada hadirin ceramah PAS kuning Sari kerana sanggup datang walaupun tiada keistimewaan dihidangkan. Begitulah bezanya antara pejungan iklas dan perjungan mengharapkan upah semata-mata.

Syabas buat PAS cawangan Kuning Sari kerana berjaya dalam program penerangan sebegini. Gabungan penceramah antara PAS ,PKR dan DHPP membuktikan jalinan kerjasama  yang  padu  dalam ”PAKATAN RAKYAT”.

 YDP PAS Bukit Gantang Ust Nordin Jaafar sedang berceramah

 Ust Akmal Kamarudin banyak menyentuh kepentingan ukhuwah  dalam berpolitik

 Siti Aishah Srikandi, YDP Bukit Gantang  dan wakil DHPP berkongsi pentas demi menuju Putrajaya

KERABAT juga membuka kuanter pendaftaranya dilokasi ceramah,35 ahli baru dari Tmn Kuning Sari menerima Sijil Ahli pada malam ini.

Hadirin dilokasi ceramah anjuran PAS……mencecah 1000 orang.

INI CERAMAH BISIK-BISIK  UMNO  Tmn Kuning Sari Bukit Gantang

 Dewan Orang Ramai telah di tukar kepada Dewan Orang Tak Ramai oleh UMNO….
30 orang je…

Kelihatan seorang anak muda membawa makanan  percuma..30 orang sebab ada makanan percuma,kalau tiada makan percuma..???  Pasti 3 orang saja…hehehe…

Kelihatan wajah Tuan Guru Datuk Hj Haron Din di skrin tayangan UMNO…mereka  ahli-ahli UMNO masih tidak dapat bezakan antara kebenaran dan kejahilan, ulama sanggup mereka persendakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan