Pengikut

Isnin, 9 Jun 2014

Proses Bihun Cap Masjid yang menjijikan..!!!!! [ 13 Gambar ]













Agak2 ada tak bihun cap masjid ni kat rumah korang.???
Kalau ada mintak tolong buang la... ayam itik pun tak lalu nak makan. 
Pegawai2 JAKIM dah lama dah arwah...

Sumber FB- Aim Man 

31 ulasan:

  1. Tak pa...ada gambar masjid...ada logo halal...makanan untuk orang Islam tu...KKM pun dia orang lawan....nanti ada orang kata itu semua fitnah ha ha dan JAKIM akan kata KALAL.....kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu Bukan logo halal jakim...tu logo hal cap sendiri...sapa suruh yakin sangat dengan tulisan jawi semua makanan jadi halal?

      Padam
  2. malang nya nasib kita.. kekotoran berselindung disebalik lambang masjid.. jakim buta hati,,

    BalasPadam
  3. Aduhaiii .. tk tau nk ckp ada ..

    BalasPadam
  4. dia ada tulis arab..islam la tu

    BalasPadam
  5. Tak pernah beli bihun ni..tapi next time akan beringat jika makan di kedai sebab tak tahu jenama apa yang mereka gunakan >_<

    BalasPadam
  6. aku bila nak beli apa saja, tengok kalu benda tu mai dari kilang cina teroih kansel tak jadi beli

    BalasPadam
  7. aku mcm penah mkn jek phuuiiiiii

    BalasPadam
  8. Kalau nak bercakap, sedap semacm je. tak pernah untuk letak ilmu dan akal di hadapan. Dah kaji ke belum kaedah pemberian halal oleh JAKIM mcm mana. betapa susah dengan prosudure2 yg ketat. diawasi oleh ramai penasihat2 dan pakar dlm syariah. CUBA LIHAT BAIK2, COP HALAL DI BIHUN TU PUN BUKAN COP SEBENAR DRI JAKIM. maksudnya diorg ni tak dapat status halal pun. komen guna ilmu, insyaallah terselamat dri fitnah dan menfitnah. :-)

    BalasPadam
  9. biarlah buta mata jangan buta hati. mengapa kata JAKIM yang buta dan tuli sedangkan logo halal itu bukan dari JAKIM pun, siapa yang terpedaya dengan logo itu salah mereka, mengapa tidak selidik logo yang telah diistiharkan oleh JAKIM :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia orang ni logo halal JAKIM pun tak kenal. asyik nak kutuk sj.

      Padam
  10. Jangan suka menyalahkan orang lain. Jari telunjuk menunjuk kearah orang lain 4 jari menunjuk kearah diri sendiri. Fikir2kan lah

    BalasPadam
  11. Bukan JAKIM lah...PM tu..Sebab PM tidog
    1. Udang kering anjing 2.. Meehoon kotog 3. Ikan ada formaldehyde 4. Ayam antibiotik 5. Sayog racun 6. Lori bas asap hitam 7. Diesel belum euro 5 8. MB johor bodek kuat 9. Deepak utang tanpa interest 30 juta 10. Tony Fernandez naik tocang 11.Menteri kaya raya lebih dari gaji 12. Minyak masak recycled. ..

    BalasPadam
  12. name pon bihun istimewa.. mmg istimewa ler....

    BalasPadam
  13. Jakim tetap bertanggungjawab krn tdk memantau produk mee hoon tsb di pasaran walaupun tiada logo halal jakim krn produl tsb menggunakan lambang masjid.

    Jakim kena ambil tindakan di bawah Akta Perihal Dagangan (Perbahasan Halal).

    Org yg komen kata kena berilmu diharap lebih membuat kajian lanjut spy lebih berilmu

    BalasPadam
  14. jangan nk salah kan jakim keseluruhan nya.........

    BalasPadam
  15. Dpt dosa free dlm membongkarkan kebenaran. Kesian lah

    BalasPadam
  16. Tokeh Kilang tu undi BN ker PR?
    kikikikikikiki

    BalasPadam
  17. Behoon ni tak ada logo halal jakim

    BalasPadam
  18. Ni la kalau semua pengusaha kilang dimiliki orng2 cina yng jd mangsa terus umat islam yng penting dia orng jd kaya

    BalasPadam
  19. begitulah selalu kita umat islam diperbodohkan oleh bangsa lain yang nmapak peluang perniagaan. kerana mereka tahu bihun ini banyak permintaan. kita sebagai umat islam perlu bangkit untuk menyediakan bihun dan keperluan makanan yang halal untuk semua saudara kita. maka berniagalah.

    BalasPadam
  20. Setiap yang diungkapkan akan dipertanggungjawabkan di mahkamah RabbulJalil. Gunakan teguran berhemah sebagai Muslim sejati
    untuk menegakkann kebenaran.

    BalasPadam
  21. Woi mlayu Kaye buka LA kilang bihun Dok tgk bangsa sndri mkn bihun cina calit knape !!!!!!!

    BalasPadam
  22. Utk beri komen..biarlah gunakan bahasa yg baik..sbg org melayu & islam..tak patut tulisan yg menyalahkan pihak berkuasa @ pemerintah dibuat secara tidak berhemah..kita sbg org biasa yg lebih dekat dgn produk2 tersebut seharusnya mengambil langkah awal utk membuat pemilihan @ aduan kpd pihak berkuasa..sbb itu perlunya ilmu..bukan hanya menunding jari..

    BalasPadam
  23. http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140611/dn_12/Bihun-cap-masjid-tiada-sijil-halal-Jakim---Pengarah-Hab-Halal

    admin link kan ke utusan

    BalasPadam
  24. Kesian org melayu kita dh telan benda tu sampai termuntah2 sampai anak cucu cicit piut bru tau x halal selama ini penguat kuasa DBKL & JAKIM makan rasuah la sampai kembong perut. aduhai nasib orang melayu selalu terkena dengan....

    BalasPadam
  25. Kesian org melayu kita dh telan benda tu sampai termuntah2 sampai anak cucu cicit piut bru tau x halal selama ini penguat kuasa DBKL & JAKIM makan rasuah la sampai kembong perut

    BalasPadam
  26. Ramai usahawan kita sekarang yg dah berjaya dan kaya raya dlm bidang perniagaan,terutamanya usahawan kosmetik dan ubat2an herba. Alangkah baiknya klau ada yg buat bisnes baru dlm bidang pemperoses makanan pula seperti bihun putih khususnya, supaya org islam banyak pilihan. Kebanyakan makanan yg ada d pasaran dimilik orng bukan islam dan akhirnya jika x pilihan terpaksa beli asalkan ada logo halal sedangkan x pasti samada logo tersebut betul atau palsu.

    BalasPadam