Pengikut

Rabu, 16 Mac 2011

ANALISIS!! Zaid Ibrahim Sah Balaci Najib Altantuya Rampas Selangor!!

ANALISIS


Pakatan Rakyat seharusnya tidak melatah dengan pengumuman terbaru bekas ahli Parlimen Kota Bharu dan bekas Pengerusi Perhubungan PKR Wilayah Persekutuan, Zaid Ibrahim yang dengan penuh angkuh menyatakan kesemua 56 kerusi Dewan Undangan Negeri di Selangor akan ditandingi melalui Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) sebentar tadi.

Biarpun pengumuman ini dibuat di tengah-tengah hiruk pikuk pilihanraya DUN Sarawak akan dibubar 6 April ini, Zaid nampaknya sengaja mahu "memancing perhatian" Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang berfikiran, minda dan wadah perjuangan Zaid sudah jauh dari hati nurani rakyat.

KITA yang dibentuk semula selepas perpecahan dalaman Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) sebenarnya hanyalah satu alat perkakas Najib Altantuya dan Umno-APCO untuk merampas Selangor dari tangan Pakatan Rakyat yang diketuai oleh PKR sendiri.

Dengan beberapa tindakan perkakas lain seperti Pendaftar Pertubuhan (ROS)yang meluluskan pendaftaran parti itu, kelonggaran diberi untuk mengadakan ceramah serata negara dan sebagainya sudah cukup untuk membuktikan betapa Zaid sanggup bersekongkol dengan musuh Anwar Ibrahim hanya semata-mata kerana dendam dan iri hati dengan pakatan Anwar-Azmin Ali.

Tidak cukup dengan itu, tindakan Zaid sebenarnya didorong oleh perasaan tamak walaupun sudah diberi laluan sebagai pengerusi PKR Wilayah Persekutuan dalam rombakan kecil tahun lalu, sejurus selepas pemilihan parti itu.

Anwar cuba bersikap secara adil dengan menyerahkan tampuk perhubungan PKR Wilayah Persekutuan walaupun dia tidak menjadi ahli parlimen dalam mana-mana kerusi di situ.

Tidak siapapun berkecil hati atau menunjukkan sikap protes walaupun ada calon lain yang dianggap lebih berkelayakan seperti Tian Chua sebagai ahli parlimen Batu atau Khalid Ibrahim di Bandar Tun Razak.

Tidak cukup dengan itu, sebelum itu pun, Zaid dipilihnya menjadi calon bertanding kerusi pilihanraya kecil parlimen Hulu Selangor, dan kesudahannya dia kalah dengan majoriti 1,725 undi.

Ternyata, segala pengorbanan dan tindakan Anwar terhadap Zaid lebih memburukkan keadaan. Zaid masih tidak lagi berpuas hati kerana di belakang Anwar masih ada pengaruh Azmin sebagai Timbalan Presiden.

Zaid faham selagi Azmin masih berkuku, peluangnya untuk naik ke atas bakal tertutup rapat.

Tidak ada jalan keluar melainkan dengan bersekongkol di luar Pakatan Rakyat dengan sesiapa yang dia anggap berupaya membantunya menentang kembali Anwar.

Lalu parti KITA ditubuhnya walaupun tidak direstui oleh Presiden AKIM Hanafi Mamat.

Tujuannnya hanyalah satu, membantu Najib Altantuya menumpaskan Anwar dan PKR di Selangor walau dengan apa cara sekalipun, biarpun dia menyedari bahawa Najib Altantuya bukanlah manusia yang suka berpegang pada janji!

Apa saja akan dilakukannya walaupun melanggar prinsip perjuangan yang pernah dia sendiri agung-agungkan, hanya kerana dendam terhadap batang tubuh seorang pejuang rakyat, Anwar Ibrahim!!- JALAN PULANG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan