Pengikut

Jumaat, 28 September 2012

Bancian 24jam selepas Bajet 2013 : Tertinggi, Berita Tidak Baik

Belum sempat bajet 2013 dibahaskan pada isnin ini, bajet yang dibentangkan oleh Najib di Parlimen pada jumaat semalam sudah dapat dinilai tahap penerimanya dari rakyat.

Bancian Online yang dibuat oleh Sinar Online yang memaparkan 2 soalan bancian tentang bajet 2013.

Pertama: Umumnya, Bajet 2013 bawa berita baik kepada saya dan keluarga saya:
Keputusan Bancian- Setuju 33%  dan Tidak Setuju 68%

Kedua: Pandangan saya, bajet 2013, jelas :
Keputusan Bancian- Bajet lebih mesra rakyat 12% , Bajet 'PRU13'p 78% dan Bajet normal 10%.

Amat ketara penerimaan negetif dari rakyat terhadap pembentang bajet 2013, Bancian online ini terlalu awal untuk dinilaikan,bagaimana pun keputusan awal ini mengambarkan bajet yang dibentang oleh Najib gagal, ini kerana pembentangan bajet kali ini amat menarik perhatian ramai serta tindakbalas awal adalah keputusan yang wajar diambik kira.

Keputuan 68% tidak setuju Bajet 2013 bawa berita baik kepada saya dan keluarga saya, membuktikan rakyat tidak senang dengan bajet yang dibentangkan semalam.

Kenapa dan mengapa....masing-masing ada jawapanya....hahaha.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan