Pengikut

Ahad, 30 Disember 2012

YB Hamidah Zalimi 18 Penulis anak negeri Perak

30 Dis 2012: Pasaraya MYDIN Ipoh Perak berlangsung majlis pelancaran buku dan pesta buku Perak 2012 yang menghimpunkan seramai 18 penulis dari negeri Perak.

Majlis yang berlangsung diaras 3 pasaraya ini telah dirasmikan oleh YB Dato Hamidah binti Osman selaku Pengerusi Jawatan kuasa industri,pelaburan,pelancongan,kebajikan dan hal ehwal wanita negeri Perak.

Rata-rata Penulis anak negeri Perak ini datang dari jauh bergegas bersusah payah memberi masa untuk  datang majlis ini.

Sungguh celaka,zalim dan tak guna penganjur majlis ini...ada ka patut semua penulis anak-anak negeri Perak ini hanya diberi sebuah beg kertas yang berisi roti gardenia,sebatang pen,sebotol air mineral,surat khabar utusan Malaysia dan beberapa risalah pelancong negeri Perak.

Paling peliknya ialah ada penulis dijemput hanya melalui panggil telipon dan surat jemputan diberi hari ini. Sedangkan dalam surat jemputan tersebut tertera alamat semua 18 orang Penulis Anak Negeri Perak.

Adakah YB Hamidah tiada budjet untuk beli setem sehinggakan perkara ini berlaku, mengikut adat atau kebiasaanya disetiap majlis berstatus begini tentu ada peruntukan khas dikeluarkan.

Sungguh malang bagi semua Penulis anak-anak negeri Perak...datang dari jauh-jauh tapi tiada apa yang dapat hanya dapat tengok muka YB Hamidah saja,sedangkan yang pasti YB Hamidah pasti dapat claim dengan majlis ini...hahaha...

Adakah tokey Mamak Mydin dah sapu semua-nya atau YB Hamidah yang sapu......?

Semua di bayangkan dan difikiran oleh semua Penulis anak-anak Perak.

Gambar atas: Antara penulis anak negeri Perak yang hadir menanti YB Hamidah yang datang lewat....semua naik boring menunggu.

Gambat bawah: Surat jemputan yang baru diberi pada hari majlis berlangsung.....siol punya cara...hahaha....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan