Pengikut

Khamis, 11 Julai 2013

Kenapa SU Politik Muhyiddin Yassin bersama 19 yang lain angkat sumpah depan Najib..???

KUALA LUMPUR, 11 Julai  -- Sebanyak 21 orang Setiausaha Politik mengangkat sumpah menyimpan rahsia di hadapan Najib  Razak di Pejabat Perdana Menteri di Bangunan Parlimen di sini Khamis.

Majlis itu turut disaksikan Ketua Setiausaha Negara  Dr Ali Hamsa. 

Majlis angkat sumpah itu diketuai Datuk Jailani Ngah diikuti Wong Nai Chee dan Datuk Muhammad Khairun Aseh sebagai Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri. Ini kira ok la...sebab angkat sumpah untuk SU Politik Najib sendiri.

Tapi mengapa Datuk Mohd Nardin Awan dan Datuk Tahir Mohd Taat  mengangkat sumpah sebagai Setiausaha Politik kepada Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dihadapan Najib..?? Muhyiddin tak layak-kah mendengar sumpah menyimpan rahsia dari SU Politiknya sendiri..??

Mungkin Orangni tak berapa faham prosuder nak jadi SU Politik dalam dunia politik tanahair terutamanya dalam UMNO BN ,sebab angkat sumpah ni bukan main-main...angkat sumpah atau akujanji ataupun baiah adalah perkara yang sama.

Jika dalam dalam PAS dipanggil berbaiah...samalah dengan janji setia ataupun sumpah setia. Dan nak melaksanakan bolehkah dihadapan individu lain yang dipertanggungjawapkan untuk melaksanakan tugas..??

Adakah Najib saja yang layak dengar angkat sumpah untuk simpan rahsia untuk tugas individu lain..?? 

Ataupun adakah telah diwakilkan oleh individu-individu berkenaan untuk Najib saja  dengar angkat sumpah berkenaan...nampaknya macam semua orang-orang besar dalam pentadbiran Najib macam TPM dan Menteri-Menteri yang lain tak boleh diharap dan tidak boleh dipercayai,sebab tu la kot bersumpah hanya depan Najib saja....hahaha.....
Najib  Razak (duduk, kanan) dan Ketua Setiausaha Negara Dr Ali Hamsa (duduk, kiri) bergambar bersama 21 setiausaha politik selepas Majlis Mengangkat Sumpah Simpan Rahsia oleh Setiausaha Politik tersebut di hadapan Perdana Menteri di pejabatnya di Bangunan Parlimen di sini hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan