Pengikut

Sabtu, 28 September 2013

Malaysia salah satu daripada negara yang paling korup

Malaysia telah disenaraikan sebagai salah satu daripada negara-negara yang paling korup dan disenaraikan sebagai sebuah negara yang paling mungkin untuk mengambil jalan pintas untuk mencapai sasaran apabila keadaan ekonomi yang sukar, menurut kajian baru-baru ini oleh Ernst & Young, memberi isyarat bahawa Pengurusan Prestasi kerajaan dan Penghantaran unit (Pemandu) telah gagal dalam peranannya untuk mengubah ekonomi.

Malaysia, bersama-sama dengan China, mempunyai tahap tertinggi rasuah dan rasuah di mana-mana di dunia, menurut laporan terbaru, Asia-Pacific Penipuan Laporan Penyiasatan Siri 2013.

Tinjauan tahun ini ditinjau 681 eksekutif di China, Singapura, Australia, New Zealand, Indonesia, Vietnam, Malaysia dan Korea Selatan.
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysia-one-of-the-most-corrupt-nations-survey-shows
Nampaknya inilah berita yang akan disembunyikan oleh pemimpin UMNO Munafiqun,sebab kebanyakan kes-kes rasuah berlaku dikalangan mereka_kalau nak disenaraikan dah terlalu banyak untuk disenaraikan_hinggakan rakyat dah jelak atau naik meluat dengan kes-kes rasuah tertinggi banyak melibatkan puak ini.




Dari peringkat macai bawahan hingga macai atasan amalan rasuah memang menjadi tradisi wajib dalam UMNO BN...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan