Pengikut

Isnin, 28 Oktober 2013

Hukum Hudud : Negeri Perak akan tiru Negara Brunei...In Sya Allah

Keratan akhbar mengenai Hudud terlaksana di Brunei
Berita Negara Brunei laksana hukum hudud baru-baru agak panas di perkataan dimedia massa.

Alhamdullilah kerana Negara Brunei menjadi negara yang benar-benar istiqamah dalam mahu mengikut undang-undang Islam.

Nie cerita pasal MB Perak Dr Zambry kadir dari sok-sek-sok-sek dengan rakan-rakan politik yang berbagai fahaman...hahaha...

Ramai yang tak tahu bahawa MB Perak iaitu Dr Zambry kadir sebenarnya dikatakan seorang yang agak warak dikalangan ahli UMNO Perak dan sering dilihat keluar berkelana (Usrah atau Ziarah) bersama rakan-rakan ke merata tempat dalam negeri dan juga ke luar negara.
Laman FB YB Zahir ADUN Kemunting mendedahkan lawatan Zambry ke Brunei
FB YB Zahir ADUN Kemunting (UMNO) ada mendedahkan bahawa beliau dan MB Zambry Kadir membuat usrah (Ziarah)  ke negara Brunei dalam bulan july selepas PRU13 kalau tak silapnya. 

Nampaknya lawatan ini adalah lawatan tidak rasmi bagi seorang MB Perak ,kerana tiada tersebar dimedia massa rasmi dan kalau dilihat dari gambar yang dimuat naik dalam FB Zahir pun nampak lawatan ini tidak berprotokol.

Kemungkinan Zambry Kadir dah ambil iktibar dengan negara Brunei yang dilawatinya dan tidak mustahil Zambry ada kekuatan untuk menegak-kan hukum Allah dibumi Perak sepertimana negara Brunei_jika tidak sia-sialah usrah atau ziarah berkonsepkan Islam yang dilakukan oleh Zambry kadir serta rombongan ke negara yang telah melaksanakan hukum Allah ini.
Gambar dari FB YB Zahir menunjukan Zambry disebuah  Masjid dinegara Brunei dalam program usrah
Andaikata negeri Perak yang  bermenteri Besar  Yang Amat Berhormat Datuk Seri Diraja Dr Zambry Abdul Kadir  melaksanakan hukum Allah terlaksana...MakanOrangni dengan rasminya akan berpencen wajib dari menghentam UMNO khususnya UMNO Perak....doa-doakanlah....amin...

1 ulasan: