Pengikut

Jumaat, 8 Februari 2013

Jemput PSY Guna "Wang Gembira" Ng Yen Yen

Tahap mangkuk tandas punya ini menteri...
.............................

"Ia tidak menggunakan wang kerajaan atau duit Barisan Nasional dan kami tidak melihat ia sebagai tindakan untuk meraih undi.
"Kami semua suka bergembira, jadi kami membawa Psy ke sini untuk membuatkan orang ramai gembira," - kata Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen.
Nyonya Naib Presiden MCA ini jaga kata Pulau Pinang akan mendapat manfaat daripada bintang Youtube yang mencipta populariti dengan mencatatkan 1 bilion hits dan kini Psy memiliki 4.7 juta peminat di seluruh dunia. 
..........................................
Manfaat kejadah apakah yang Pulau Pinang akan dapat..? Manfaat untuk rosakan anak bangsa negara ini dengan persembahan yang pasti  ada aksi separuh bogel dari penari-penari menarikan Gangnam.
Patutlah ramai artis tanah air yang boleh diketengahkan mula fedup dengan perangai pimpinan  UMNO BN yang pentingkan meraih undi, Apa kurangnya artis tempatan kita. 
Kalau ya pun nak bergembira mengapa perlu membazir, nak alih soal pembaziran Menteri MCA Ng Yen Yen ubah dan cipta jawapan bangang,konon-nya  bukan guna duit kerajaan dan bukan guna duit Barisan Nasional. Abis tu duit siapa..??? Duit Gembira..??? Duit Rosmah..??? Duit Siapa..???

Sebanyak RM 2 juta telah dibelanjakan oleh BN untuk menjemput Psy datang ke Malaysia. Maklumat itu diperolehinya daripada YG Entertainment, sebuah syarikat pengurusan artis Kpop di Korea Selatan.

Banyak sungguh "Wang Gembira" UMNO BN...RM 2 juta digunakan semata-mata untuk gembira...belum campur dengan kos-kos lain, mau berjuta-juta lagi untuk gembira.
Mana pegi konon-nya cerdik pandai dalam UMNO BN seperti Ulama Muda dan Tok Mufti-Tok Mufti diam sejuta bahasa... agaknya mereka akan terchonggok depan pentas time Gangnam styel nanti...sebab mau gembira guna wang gembira.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan