Pengikut

Rabu, 10 April 2013

100 Kilo Duit Dari Uncle Kok Untuk Pakatan Rakyat Perak - Nizar

Sekadar hiasan
10 April: Lenggong Perak: Pakatan Rakyat Perak telah mencipta sejarah unik dan menarik sebelum PRU13 apabila seorang penderma yang cuma dikenali "Uncle Kok" yang berasal dari Air Kala Lenggong telah menderma 100 kilo duit syiling yang diisi penuh didalam sebuah tong kepada tabung Pakatan Rakyat negeri Perak. 

Uncle Kok  adalah seorang OKU ( Lumpuh ) , namun semangat dan sayangkan perjuangan demi menegakkan kebenaran dibumi Malaysia khususnya negeri Perak amat tinggi.

Bakal calon DUN Changkat Jering DS Nizar dalam tweet-nya semalam ada mengesahkan berkaitan sumbangan syiling seberat 100 kilo yang boleh dikatakan melakar sejarah dalam perjuangan PR Perak.

"bukan pada jumlah angka yang didermakan kita utamakan,tetapi kepada semangat beliau yang mengumpul syiling sebegitu banyak sejak sekian lama kemudian didermakan dengan ikhlas,ianya menjadi amat simbolik bagi PR di Perak ini" - Ujar Nizar ketika dihubungi.


Manakala YDP PAS Lenggong Hj Razman Zakaria (Bakal calon Parlimen Lenggong) melahirkan rasa terharu dan bangga dengan keikhlasan seorang rakyat berbangsa cina dari Lenggong yang berhati mulia. "Semangat inginkan kemenangan PR di Perak sekarang amat meningkat dan  semua lapisan masyarakat dilihat turut sama membantu-nya"- Ujar Hj Razman ketika dihubungi Orangni.




............................................


Tiada ulasan:

Catat Ulasan