Pengikut

Ahad, 15 September 2013

Chin Peng tentu dia gembira - Tan Sri Khalid Abu Bakar

Tan Sri KP bersama mendiang di saat akhir hayatnya ker..??? Hahaha...
Keratan MKini
Apapun ramai juga rakyat yang mengucapkan tahniah kepada mendiang Chin Peng yang meninggal dunia pada tanggal 16 Sept,satu tarikh istimewa bagi rakyat Malaysia. 

Ucapan tersebut antaranya berbunyi "Terima kasih kerana kau telah membunuh penjajah Si Durjana Henry Gurney yang datang ke Malaya setelah berjaya menubuhkan negara Israel."

** Chin Peng (lahir 21 Oktober 1924 sebagai Ong Boon Hwa) merupakan seorang ketua Parti Komunis Malaya. Beliau telah dianugerahi Order of the British Empire (OBE) dan dua pingat kerana membantu British melawan pendudukan Jepun di Malaya dalam Perang Dunia Kedua.
Beliau merupakan seorang Cina berketurunan Kantonis yang mendakwa dilahirkan di sebuah kedai kecil dua tingkat menjual basikal , di No. 36, Jalan Kampung Koh, Sitiawan yang terletaknya 50 kilometer dari barat daya bandar IpohPerak
Bagaimanapun, dalam perbicaraan memohon dibenarkan masuk Malaysia, dia gagal mengemukakan sijil kelahirannya. Dia merupakan anak kedua daripada enam beradik yang hidup dalam kemiskinan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan