Pengikut

Selasa, 11 Mac 2014

MH370: Shabery Cheek sila dengar cakap Ust Kazim


Nak ngajar pun susah hati, teringat kat MH370.. Rasa rapat sgt2 dgn pesawat.. Baru je balik dr Turki, berjam2 atas udara pastu ke Singapura pulak..26hb ni ada lg pgram di Mekah dan Jeddah..Teringat macamana keadaan dlm pesawat, masa makan, masa tidur, ke tandas, cari tempat duduk, pramugari, pilot, isyarat tali kaledar.. Mcmana la keadaan semua penumpang..? Dok terbayang, kalau lah aku dlm pesawat tu, bagaimana ye?Sbb tu tolonglah jgn buat lawak bodoh atau buat ulasan tak munasabah yg boleh meresahkan lg keluarga mereka... Apa pun balik lah semula kepada Allah.. Sy syorkan pd semua stesen tv n radio pasangkan ayat2 suci Al Quran, hentikan semua pgram lagha..teruskan solat hajat di semua peringkat..Inilah kekuasaan Allah, semoga kita mengambil iktibar.. Ya Allah hanya padaMu kami mengharap.. Selamatkan MH370 Amin....- FB Ustaz Kazim Elias
Ust Mohd Kazim Elias seorang penceramah bebas dalam status FB  menyuarakan supaya TV dan radio siarkan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran dan berhenti dari siarankan rancangan yang lagha ( melalaikan).

Bagus juga pandangan Kazim ni...tapi saranan baik Kazim ni sampai atau didengar oleh menteri yang menjaga TV dan Radio tak..?  Ahmad Shabery Cheek dengar tak..??? 
Ahmad Shabery Cheek (Menteri di Kementerian Komunikasi Dan Multimedia) dan Mohd Kazim
Sebab kalau dilihat pada intisari rancangan yang dikeluarkan sejak kejadian #MH370 hilang tiada sebarang perubahan pun...hiburan menjadi hidangan utama siaran TV. Kalau korang tak percaya sila tengok kat [SINI] (intisari rancangan TV Malaysia).
Sebelum ini Kazim ada ditawarkan jawatan Majlis Tertinggi UMNO..tapi beliau tolak. Mmm..kalau Kazim jadi MT dulu bukankah bagus juga...boleh juga dia nasihatkan menteri-menteri UMNO yang dungu dari dalam...setakat Ust Kazim bersuara dari FB nak suruh TV dan radio siarakan bacaan Al-Quran dan tidak siarkan rancangan yang melalaikan...kirim salamlah nak diikut...malah puak menteri UMNO nak dengar pun mereka rasa geli lubang telinga.....hahaha....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan