Pengikut

Isnin, 5 November 2012

Zambry Kadir pun bantah AES kerana apa..???

Jika hari ini  Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa syarikat anak bekas pimpinan Umno Johor antara yang mengendalikan saman Sistem Peguatkuasaan Automatik (AES).

Kebanyak-kan pemimpin UMNO BN rata-rata masih menyokong dan ada yang mendiamkan diri,namun lain pula dengan Menteri Besar Perak yang tidak halal ini.


Beliau dalam menghadiri salah satu program ‘walkabout’ di Masjid Jeliang, dekat Kuala Kangsar, hari ini terang-terang menyuruh kerajaan Pusat mengkaji secara mendalam pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) sebelum ia dipasang atau dilaksanakan secara menyeluruh di negara ini...mengkaji tu..cam tak setuju la...hahaha...

Menurut Zambry lagi, pelaksanaan sistem tersebut mula dipersoalkan oleh rakyat yang menganggap ia sebagai satu perniagaan yang berasaskan keuntungan semata-mata.

“Saya rasa ia (sistem AES) perlu dibuat penelitian secara mendalam seperti apakah matlamat kita perkenalkan ‘AES’ ini untuk keuntungan sesebuah syarika,” soalnya.
Wah... hebat membantah Si Menteri Besar Tak Halal ni...
Kenapa agaknya..???
Adakah disebab beliau dan anak pinak saudara mara rakan sekroni tidak ada saham dalam projek AES ini..???
Kemungkinan besar pada jangkaan aku yang Zambry kadir tak berapa setuju sebab beliau pun suka bawa kereta laju di jalan-jalan raya,kerana baru-baru ini aku dapat sendiri tengok sebuah kenderaan yang dipandu Zambry semasa mesyuarat Penerangan Ketua UMNO bahagian di Ipoh, Zambry tidak mengunakan kenderaan rasmi kerajaan negeri.

Sebaliknya mengunakan kereta jenis SUV Lexus yang mewah dan harganya nelayan melayu kat Pulau Pangkor tak mampu beli.

Dari sembang-sembang kat depan bangunan UMNO tersebut dengar desas-desus yang Zambry ini suka guna kereta bernombor plat AHK 11 ini dalam tugas rasminya.

Wah..!!! kata semangat petroitik...tapi dok guna kereta improt...yenna dei thambi...!!!! Cakap tak serupa bikin la ini MB tarak halal...

Jadi kesimpulanya...kemungkinan disebabkan Zambry dok drive kereta persendirian laju-laju...maka sebab tu lah dia tak berapa suka dengan AES ni... hahaha....


Kehulu kehilir Zambry dengan kereta SUV Lexus..kereta rasmi mana..???


Tiada ulasan:

Catat Ulasan