Pengikut

Sabtu, 11 Mei 2013

Najib Tun Razak Dihina Oleh Akhbar Berpengaruh Luar Negara

AKHBAR LUAR NEGARA, NEW YORK TIMES, IBARATKAN KEMENANGAN UMNO/BN PADA PRU 13 YANG LALU PENUH DENGAN LUKA PARAH DIMUKA SEDANGKAN PR KALAH TAPI TIADA SEDIKIT CALAR DIMUKA!!!

Walau pun UMNO/BN dibawah Najib Razak di istiharkan menang oleh SPR dalam PRU 13 yang lalu namun kemenangan bukanlah menang mutlak dan bergaya... Kemenangan yang penuh dengan tanda tanya.

Ibarat lawan tinju....menang perlawanan tinju tapi muka penuh lebam-lebam, binjol sana sini, gigi bersepai dan tangan pun patah sedangkan PR yang diketuai DSAI walaupun kalah tapi muka sedikit pun tidak tercalar, luka jauh sekali.

Memberi erti kemenangan UMNO/BN bukanlah menang bergaya yang boleh dimegahkan..integriti dan nama baik parti hancur lebur sampai ada komponen parti yang terus berkubur seperti MCA/Gerakan dan PPP.

Kemenangan yang tidak boleh mendabik dada cakap besar berdegar-degar... kemenangan yang tidak langsung diberi pengiktirafan yang sepatutnya.

Kalau ditanya akal ikut hukum logik...peninju yang muka lebam sana sini dan binjol, gigi bersepai serta tangan patah bukanlah pemenang sebenarnya..Adakah para pengandil bias dan tidak adil dalam perlawanan tersebut?.. Suatu lakaran yang cukup tajam sinisnya.

MENANG DALAM KECEDERAAN PARAH.. KALAH DENGAN PENUH MEGAH.

~LOG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan