Pengikut

Isnin, 28 Januari 2013

UMNO Taiping menghina rakyat Johor dengan 13 laporan Polis bantah majlis memperingati pejuang Mat Indera

“Jangan gali kubur sendiri!” itulah kata Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu kepada mana-mana pihak terutama pemimpin Umno yang terus menyerangnya berhubung isu dakwaan Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan. 

Mat Sabu berkata, beliau bukan bercakap kosong menge­nai perkara itu, sebaliknya mem­­punyai bukti mengang­kat Mat Indera sebagai hero.

Menariknya, kata Mat Sabu, buku yang dirujuknya, ‘Pengukir Nama Johor’diterbitkan Yayasan Warisan Johor (YWJ) yang dinaungi sendiri oleh Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman.

Malah Abdul Ghani turut memberi kata-kata aluan pada buku terbitan 2004 itu sekali gus, katanya, membuktikan penerbitan buku yang mengiktiraf Mat Indera itu direstui Kerajaan Negeri Johor.

“Jadi, saya nak nasihatkan Umno supaya jangan gali kubur sendiri; (kepada ahli sejarah) jangan jadi pengampu yang cuba gelapkan sejarah. - Petikan dari SH dan sumber mengenai kes berkaitan Mat Indera yang akhirnya pihak yang mendakwa Abg Mat Sabu menarik balik kes dengan memohon maaf.

---------------------------------------------------------
Hari ini  28  Jan 2013. – 13 Laporan polis telah dibuat oleh beberapa wakil NGO ( Dipercayai didalangi UMNO Bahagian Taiping) di Ibu Pejabat Polis Taiping pada jam 3.00 petang tadi  bagi membantah majlis memperingati 60 tahun Mat Indera yang mati digantung di penjara Taiping 53 tahun lalu. Pas Taiping dan Persatuan Kebajikan Rangkaian Bekas Angakatan Tentera (KERABAT) Cawangan Kamunting.

Mereka membantah Majlis Memperingati Kematian Mat Indera konon-nya  secara tidak langsung mengangkat serta mengagungkan Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan, sedangkan realitinya dan umum mengetahui bahawa Mat Indera adalah pendokong serta terlibat dengan gerakan komunis.
Blogger upahan UMNO Cikgu Najimy TaipingMali pula dengan biadap dan celupar memfitnah PAS Taiping menganjurkan "Upacara Memuja Roh Komunis". Nampak sesangat Cikgu Najimy yang baru nak pencen ini tidak bermoral dan bertaraf longkang cara pemikiranya.
Nampaknya UMNO Bahagian Taiping menjadi sasau tahap kritikal akibat desakan kekurangan ideal dalam menyayingi peningkatan sokong terhadap Pakatan Rakyat semakin bertambah di Taiping.
UMNO Taiping dilihat menghina rakyat Johor serta menafikan buku  ‘Pengukir Nama Johor’  yang diterbitkan oleh Yayasan Warisan Johor (YWJ) yang dinaungi sendiri oleh Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman.
UMNO Taiping cuba gali kubur sendiri dalam isu Mat Indera





Tiada ulasan:

Catat Ulasan