Pengikut

Selasa, 5 November 2013

Karpal Singh Sokong Perjuangan UMNO

KENYATAAN KARPAL MENGELIRUKAN


Kita mesti menerima hakikat pemikiran karpal singh yang bercorak sekularisma yg bercirikan pemisahan agama daripda politik. Kemungkinan itulah pengajaran agama karpal singh. Kita juga perlu menyedari hakikat bhw karpal memang tidak tahu menahu tentang Islam. Jika dia menentang Islam dan syariat Islam, TIADA yg pelik pada diri karpal. Kita hormat kebebasan beragama, berfikir dan bersuara sebagaimana kita menghormati karpal sebagai insan tua yang lanjut usianya.

Jika Karpal berfikir demikian, ia lebih kurang sama dgn pemikiran pemimpin2 umno yg sentiasa memisahkan agama dr politik, prmerintahan dan kenegaraan. Karpal Singh tidak memahami hakikat Islam dan pengajarannya kerana terpengaruh dengan propsganda dan dakyah serta sikap2 pemimpin2 dan ulama2 umno ttg Islam. Pemimpin2 umno dan ngo2 nasionalis yg radikal menakut2 karpal ttg parti yg berjuang berteraskan Islam, di masa yg sama umno menggambar sikap dan perangai parti yg bercorak perkauman yg sentiasa agresif dan biadab serta mengenepikan keadilan dlm hubungan etlik.

Rupa umno yg bertopeng Islam tapi berperangai nasionalis dan bersikap si zalim telah mencorakkan senario politik yg boleh mengundang huru hara.. telah mencetuskab oerasaan fobia terhadap karpal. Umno pernah cuba mengambil peluang utk mengharamkan penggunaan Islam dlm pertubuhan sehingga mufti2 malaysia terpaksa bersidang utk mengakui kehendak umno tapi ditolak oleh mrat raja2 melayu..

Sewajarnya pemimpin PR termasuk karpal singh mesti memahami hakikat Islam dr sumber yg baik dgn dailog dan perbincangan... jika Karpal Singh tidak bersedia memahami perjuangan parti2 yg menjadi rakan dlm PR, MAKA karpal sebenar sudah ketinggalan jauh daripada senario politik generasi y dan x...

Sewajarnya pimpinan DAP Mengingatkan Karpal Singh ttg senario politik masa kini tidak sesuai dgn pemikirannya yg radikal dan percakapannya yg tiada nilai harmonis..Memang PAS berlepas diri drpada pemikiran dan pandangan Karpal Singh..tk

Ustaz Mohd Nor Hamzah
ADUN Bkt Payong


https://www.facebook.com/pages/Mohd-Akmal-Kamarudin/154446448068883 ref=stream&hc_location=stream

Tiada ulasan:

Catat Ulasan