Pengikut

Selasa, 14 Februari 2012

Muslihat RM500 Talian Hayat Terakhir UMNO BN

JANGAN AMBIL MUDAH BR1M@RM500. SATU SATU TALIAN HAYAT UTAMA BN/UMNO PRU13

Dari sumber yang rapat dengan "Rumah UMNO" peluang UMNO BN PRU13,  satu satunya pilihanraya umum yang sukar diramal oleh risikkan tentera atau militray officer, mata mata gelap polis, (SB), KEMAS, Polis , JKKK dan NGOs yang pro umno kerana wang dan pangkat.

Dari risikkan tersebut, Najib Razak percaya 100 peratus laporan risikkan tentera atau laporan militray officer.  Najib atau UMNO BN cukup terdesak dan berada diambang  kesukaran untuk menang dengan dua pertiga dalam dewan parlimen.
Laporan dicadang kepada Najib Razak untuk menang PRU13 ialah dengan sogokkan wang kepada pengundi seluruh Malaysia.  Dengan kata lain Najib Razak UMNO BN bergantung sepenuhnya kepada borang BR1M atau wang RM500 sebagai talian hayat yang utama. Malah dalam laporan risikkan tentera  BR1M atau RM500 kepada penduduk Malaysia perlu dilibat gandakan pemberiannya.

Di Selangor khabarnya Najib Razak mahu UMNO BN menang dengan apa cara dan bentuknya asalkan UMNO BN dapat menguasai semual selepas PRU13. Jika UMNO BN dan Najib Razak BR1M atau RM500 perlu banyak menabukan kepada rakyat Selangor.
Jika laporan atau risikkan tentera itu tepat, maka Naib Razak akan menggunakan BR1M atau RM500 sebagai teknik yag berkesan untuk menang dengan mudah dan berkuasa semula selepas PRU13.

Pernah  dipaparkan dalam TKO dan dilulus terbit oleh sidang TKO mengenai isu BR1M atau wang RM500 salah satu talihayat dan modal politik umno yang paling berkesan untuk rakyat kembali memberi undi kepada UMNO BN dalam pilihanraya umum akan datang. 
Dianggap RM500 atau BR1M salah satu sogokkan wang kepada pengundi terutam pengundi dan penyokong UMNO seluruh Malaysia terutam bangsa Melayu dan bumiputra. Malah dianggap BR1M atau RM500 salah satu punca pakatan rakyat "tersekat" dan "berhenti" dalam arus gerak kerja dan pada hari mengundi.

Risikkan tersebut juga menyentuh kedudukkan Perak dalam PRU13, peluang UMNO BN belum nampak menang dengan mudah. Dan BR1M adalah satu satu jalan untuk UMNO BN menang.
Di Kedah peluang UMNO BN PRU13 ada tanda menang jika taburan BR1M atau wang RM500 digerak secara besar besaran untuk tarikan rakyat kedah memangkah UMNO BN piluahnraya umum akan datang.

Begitu juga Di Pulau Pinang peluang UMNO BN belum kelihatan ada kemenangan untuk menawan semula.  Namun UMNO BN perlu menggunakkan BR1M atau wang RM500 sebagai penghalang kekuatan pakatan rakyat.
Dalam loporan itu juga menyentuk kedudukkan negeri seperti Negeri sembilan, Pahang, Perlis, Terengganu UMNO BN perlu menabukan sebanyak banyak BR1M atau wang RM500 sebagai talian hayat untuk UMNO BN berkuasa semula. 
Di Melaka modas operandinya  sama dengan BR1M atau RM500 adalah salah satu gerak kerja untuk UMNO BN berkuasa semula. Dengan BR1M atau wang RM500 faktor utama untuk UMNO BN BERKUASA DAN MEMERINTAH SEMULA TERMASUK NEGERI NEGERI PAKATAN RAKYAT.
Di Kelantan risikkan juga berujah dengan BR1M atau wang RM500 UMNO BN dapat menawan semula Kelantan dari PAS. Dengan itu BR1M adalah senjata utama yang akan dilakukan oleh UMNO BN dalam PRU13.

Negeri Sabah dan Negeri Sarawak dalam laporan risikkan dengan taburan BR1M atau RM500 kepada penduduk bumitputra Sabah dan Sarawak menutakan lagi tabung simpanan UMNO BN dalam PRU13. Malah dalam laporan risikkan kepada Najib Razak kedua dua negeri tersebut masih kuat atau solid kepada BN malah Sabah dan Sarawak penentu menang dan berkuasa Najib Razak dalam PRU13.
Di negeri Johor kedudukkan UMNO BN masih setia kepada parti memerintah. Namun BR1M wang RM500 adalah talian hayat UMNO BN untuk kekal berkuasa, jika tidak penyokong UMNO Johor tidak memberi undi solid kepada UMNO BN PRU13.

Kita tunggu laporan terakhir pula sebaik sahaja dewan dibubarkan kelak yang pasti laporan dan risikkan KEMAS, SB, POLIS TIDAK MENJADI SANDARAN KEPADA NJIB RAZAK. RISIKKAN DAN LOPORAN TENTERA DIUTAMAKAN OLEH NAJIB RAZAK.
Bagaimana pula Pakatan Rakyat untuk menghadapi BR1M atau wang RM500 ?.PRU13 sudah dekat ni........
Sumber Olehmohdnoorawang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan