Pengikut

Selasa, 12 Februari 2013

Blogger UMNO Kecewa Rasa Kuih PAU Hilang


** Berikut adalah luahan kekecewaan seorang Blogger UMNO.( Boleh menangis kalau sedih...)

Persidangan jAgung Umno yang dibuat hujung November 2012 dilihat semua perwakilan dan pemerhati yang hadir cukup bersemangat,ada yang meraung menangis berguling-gulin dan bersedia dengan keris telanjang untuk berperang dan semua bangun menyambut seruan Presiden parti Najib Altantuya.

Agaknya lah jika 2 Disember 2012 sehari selepas PAU 12, Rosmah arahkan Najib mengumumkan pembubaran parlimen, sudah tentu semangat  yang dilaungkan oleh Presiden akan menggelegak ke seluruh ceruk rantau. Anak Kecil Main Mancis Api….hahaha…

Kini dua bulan sudah berlalu, hanya Najib dan member-nya Muhyiddin dan beberapa kerat Ketua perhubungan negeri sahaja yang kehulu kehilir macam orang gila menyambut seruan dan mamalu gendang perang…itupun bunyinya macam taik lembu jatuh.

Tidak diperingkat akar umbi yang dah reput dan rosak , di melihat diperingkat akar umbi masih dibuai mimpi lena dengan air liur meleleh-leleha terutama negeri yang kekal milik BN dalam PRU 12 lalu. Semunya masih syok dengan projek-projek...hahaha...

Pengerusi Pemerangan BN Ahmad Maslan terpaksa memekik-mekik terlalak mengulangi peringatan beliau agar Pusat Disco Maksiat ( PDM ) dibangunkan dalam apa keadaan sekalipun, namun semuanya buat don’t know je..

Walaupun berbumbung daun pisang dan bertiang buluh,diatas pokok atau ditepi tandas awam PDM mesti dibangunkan.

Sehingga kini pengerusi PDM dilihat masih kabur dan teraba-raba untuk menggerakkan jentera PDM mengikut prosedur yang digariskan oleh pusat. maklumlah ia satu benda baru, mereka masih selesa dengan cara lama yang kurang efektif.

Keberkesanan war room peringkat negeri pun masih cacamerba. Orang tu lah nak merancang, orang tulah nak berceramah, orang tulah nak buat cyber war fare. Semua nak pulun, macam tak ada orang lain. ( Orang itu lah nak hisap chulut...)

Sebut cyber war fare pun satu masalah, dah macam-macam program perhimpunan sosial media dijalankan ke seluruh peringkat negeri tetapi dimana impaknya? Kerana pulus kurang agaknya…hahaha…

Seorang blogger Upahan Nasik Bungkus UMNO yang dikenali TaipingMalu@ AAPC  melihat ia gagal kerana puluhan ribu yang hadir dalam perhimpunan sosial media gagal berperang di alam media maya.

TaipingMalu mencontohkan  yang ketara ialah Youtube CNY PM baru-baru ini, memang ramai penonton tetapi yang menonton ialah Pakatan Rakyat dan tujuuan mereka ialah untuk tekan butang dislike sahaja.

Mana pejuang media sosial yang hadir dalam program tersebut yang dimulakan di PWTC pada akhir 2011 lalu.mana bank data? mana senarai nama peserta? Mana email peserta? Habuk pun tarak…."dapat" masuk poket semua balik tidur…hahaha

TaipingMalu juga melihat Pemuda Umno yang dipimpin oleh KJ dilihat masih dalam geraf yang belum boleh dibanggakan dalam menggerakkan gendang perang seperti pemimpin-pemimpin pemuda terdahulu.
................................
** Petikan diatas dipaparkan mengikut kesesuaian Admin bagi menambah citarasa...
-- Kepada Blogger PR dan Facebooker PR...teruskan bergerak,jangan jadi macam Blogger Upahan UMNO pula...hahaha.....
Tajuk Sumber Asal : Semangat PAU 12 November hilang bila keluar pintu PWTC

Tiada ulasan:

Catat Komen