Pengikut

Jumaat, 10 Februari 2012

KEBETULAN: Ahmad Maslan Bela Sharizat tidak perlu letak jawatan sebab kebetulan

Shahrizat Abdul Jalil
JENGKA – Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak ada sebab untuk meletakkan jawatan ekoran isu kontroversi Pusat Fidlot Nasional (NFC), kata Datuk Ahmad Maslan.

Ketua Penerangan Umno berkata, Shahrizat tidak seharusnya meletakkan jawatan kerana suaminya yang merupakan Pengerusi Eksekutif NFCorporation tidak disabitkan dengan sebarang kesalahan sebagaimana didakwa oleh sesetengah pihak.

“Shahrizat tidak seharusnya dibebani dengan masalah NFC ini kerana beliau tidak ada kena-mengena dengan syarikat tersebut walaupun suaminya mempunyai kaitan.

“Itu adalah satu kebetulan. Shahrizat tidak mempunyai kuasa untuk menghalang suaminya untuk berniaga. Tambahan pula, jika suami atau isteri menteri tidak berniaga, apa lagi kerja yang mereka boleh lakukan,” katanya di sini, malam tadi.

Ahmad berkata demikian sebagai respons kepada desakan beberapa pihak supaya Ketua wanita Umno itu melepaskan semua jawatan dalam kerajaan dan parti bagi melicinkan proses siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap isu NFC.

“Itu adalah satu kebetulan. Shahrizat tidak mempunyai kuasa untuk menghalang suaminya untuk berniaga. Tambahan pula, jika suami atau isteri menteri tidak berniaga, apa lagi kerja yang mereka boleh lakukan,” - Ahmad Maslan

Orang ni >>  Banyak la KEBETULAN..... 
Kondo dalam negara dan kat Singapura itu pun KEBETULAN... 
Beberapa hari lepas Shahrizat kata ke SPRM secara SUKARELA pun KEBETULAN...
Pegawai penyiasat SPRM menyangkal dakwaan Shahrizat ke Pejabat SPRM adalah sukarela-nya sendiri,hakikat sebenarnya Shahrizat di PANGGIL kata pegawai SPRM tersebut..adakah itu pun KEBETULAN...??? 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan