UAI

UAI

Pengikut

Jumaat, 30 Mac 2012

Siapa yang layak guna Kapal Terbang ini...?????

Kah...kah...kah...

Airforce November Romeo 1  Najib dan Rosmah...
Sesuai untuk pergi bershopping keluar negara...hahaha...


[Vedio] Kazim HJ melelong-lelong..


Sambungan dari tajuk Ust Kazim Prinsip konon di fitnah…..
tapi macam kaki kuat kelentong je…[ Klik Sini]

Khamis, 29 Mac 2012

Raja Kechil Sulong Perak, Raja Ashman Shah Mangkat

Assalamualaikum. Dengan perasaan dukacita adalah dimaklumkan bahawa Yang Amat Mulia Raja Kechil Sulong Perak, Raja Dato Seri Ashman Shah Ibni Sultan Azlan Shah telah mangkat pada pukul 1.30 pagi tadi di kediamannya di Jalan Setia Bakti 5, Bukit Antarabangsa, Kuala Lumpur.

Jenazah beliau telah dibawa ke Istana Iskandariah Kuala Kangsar jam 6.30 pagi tadi dan akan disemadikan selepas Asar di Makam Diraja Al- Ghufran, Bukit Chandan.

Yang Amat Mulia Raja Dato' Seri Ashman Shah telah diputerakan pada 28 Disember 1958 dan telah diisytiharkan sebagai Raja Kechil Bongsu Perak Darul Ridzuan pada 11 Mei 1987. Beliau memegang Ijazah Sarjana Muda Ekonomi daripada University of Nottingham, England, dan Ijazah Sarjana Undang-Undang Cambridge University, Barrister-at-Law daripada Lincoln's Inn, London, serta Diploma Undang-Undang Perniagaan, University of London, England. Jawatan terakhir yang disandang beliau sebelum kemangkatan ialah Raja Kechil Sulong Perak dan menjadikan beliau Pewaris Keempat Takhta Kerajaan Perak ( Heir to the throne ).

Al- Fatihah. Semoga Roh beliau ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.

Restoren PERKASA edar risalah hentam PAS kepada pelangan…bodoh punya kerja

Risalah Bodoh punya kerja..!!! 

Inilah orang UMNO,inilah orang PERKASA dan inilah kalau orang melayu UMNO  berniaga sekarang ini….oleh kerana  dah nampak sangat sokongan  rakyat terhadap UMNO BN dah ditahap nazak dan si tokey itu pula terlalu taksub dengan kepompong  politik sempit dan sasau  dalam kepala otak….maka ini-lah jadinya.. Aku tak kisah-lah kalau mana-mana tokey kedai atau restoren tu pro  kepada mana-mana parti politik..lantak korang lah..tokeynya PERKASA ka,PEKIMA ka, JATI ka ataupun tokeynya spesis karat  UMNO ka..apa aku nak kisah..itu hak individu. Dalam masa nak berniaga kalau nak berkempen tu pun agak-agaklah… nampak macam glamour  bergaya  jadi  tokey  restoren…tapi sebenarnya bodoh tahap gaban..!!!

Perkara yang aku nak sentuh kat sini ialah tentang sebuah restoren ikan bakar di Kemunting Taiping  yang menurut cerita tokey-nya orang kuat PERKASA…( PERKASA tu rakan seselimut UMNO la…hahaha…) Aku dapat sehelai risalah kertas A4 yang tertera isi kandungan  berbentuk politik yang menghentam PAS dengan berbagai dakwaan dan tomahan liar( Gambar diatas). Risalah ini aku terima dari seorang rakan yang telah menjadi pelangan restoran tersebut dan beliau mendakwa diberi risalah ini  ketika sedang menjamu selera disitu. Naya punya kes…nak makan dapat  risalah fitnah…memang dalam  risalah tu tiada tertera nama restoran atau nama pengedarnya,namun semua orang sekitar Taiping tahu yang restoran tu  tokey-nya orang kuat PERKASA. Nampak sangat si tokey tu ada rasa  takut dalam kerja jahat politik,edar risalah dalam restoran berani tapi nak taruh nama-nya dalam risalah takut....hehehe.. 

Sudah teruk dan sangat parah UMNO Perak khususnya UMNO Taiping sekarang ni…sampai pelangan yang datang untuk menjamu selera  ke restoran pun diberi risalah politik. Bagi aku tersangat benggap  si tokey restoran tersebut dengan apa  yang dilakukan itu jelas menampakan keadaan UMNO sekarang diambang sakaratulmaut . Aku nampak macam tokey restoran orang PERKASA tersebut dah jadi sub kontrator  yang ambil tender edar risalah dari UMNO BN untuk hentam PAS…kah..kah..kah…

Aku  tak nak-lah sebut secara detail mengenai lokasi restoran  yang dimaksudkan di Kemunting Taiping ni..sebab aku tak mahulah dikatakan taruh pasir dalam periuk nasi orang,walaupun orang itu UMNO atau PERKASA. Bagi aku kalau nak berniaga buatlah dengan cara profesional  janganlah  kerana kebodohan berpolitik perniagaan lingkup..haha…

Kepada orang-orang UMNO atau PERKASA yang jadi tokey restoran di seluruh negara janganlah edarkan  risalah yang jelas berunsur tomahan dan fitnah ,sebab  aku hairan adakah belum cukup dengan media massa  arus perdana yang menjadi lidah utama penyebar  fitnah dari UMNO BN ..???  TAPI  kalau nak teruskan juga  edar risalah sedemikian….lantak  koranglah…sebab restoran tu hak korang. Tapi ingat..!!!! pelangan-pelangan  yang datang  tu ada akal fikiran dan ada pendirian masing-masing. Setakat edar risalah yang berunsur  fitnah sedemikian rupa  tiada faedah dan tiada kesan apa-apa,  kerana  rakyat  di alaf saitek ini sudah bijak menilai. 

Selasa, 27 Mac 2012

[Vedio ] UMNO Larut anjurkan konvoi Kupon 15 Hinggit tanpa topi kaledar..???


Kisah Konvoi Kupon UMNO Larut [Klik Sini]

Stadium Perak Jadi Tempat Pembuangan Sampah...Zambry tak jemput TV3..??




"Beginilah keadaan negeri dibawah Pakatan Rakyat..bla..bla...yang tak mampu jaga kebersihan....sampah banyak...bla....blu...bla...kotor...bla..bla..ibarat burung gagak memutihkan bulunya...tetap akan hitam...karam singh untuk TV3 suku..."- Sebahagian sedutan ulasan Karam...hahaha...


Dalam negara ini kalau cerita sampah banyak,cerita sampah tak dikutip,sampah busuk mesti di bayangkan 4 buah negeri oleh media massa arus perdana seperti TV3.. Selangor,Kedah,Pulau Pinang dan Kelantan lah akan jadi mangsa lensa dan ulasan Karam singh angkat tangan 8 kali..


Namun kalau perkara sedemikian berlaku di negeri dibawah kerajaan UMNO BN maka senyap sunyilah semua itu...Lihatlah apa yang berlaku di stadium Ipoh Perak,ianya sebuah kawasan tumpuan umum di yang menempatkan acara-acara sukan,tempat makan dan sebagainya dilaporkan dipenuhi sampah sarap...  Kalaulah perkara ini berlaku di 4 buah negeri dibawah Pakatan Rakyat maka jadi sasaulah pihak media arus perdana datang membuat laporan dan kemudianya di ikuti ulasan puak pemimpin UMNO BN yang konon-nya nak jadi hero sampah..haha..


Menurut sumber, masalah itu timbul sekitar dua minggu lalu, iaitu selepas perlawanan bola sepak antara Perak dengan Kelantan yang berlangsung di stadium berkenaan.Namun, timbunan sampah masih belum dibersihkan hingga menimbulkan bau yang busuk.

Turut meloyakan tekak apabila menghidu bau busuk dari cecair yang dipercayai minuman basi yang diletakkan di bahagian kerusi penonton dan pintu pagar stadium yang tidak dibersihkan oleh pihak bertanggungjawab.
Difahamkan, pihak pengurusan telah melakukan kerja-kerja pembersihan tetapi hanya menolak sampah dari kerusi penonton di tingkat atas menggunakan mesin angin ke bahagian bawah.Namun, sampah sarah itu dibiarkan pula di satu sudut, seolah-olah menunggu ia lupus begitu sahaja.
Di kawasan lain, kelihatan sampah sarap bersepah-sepah di atas rumput yang turut kelihatan panjang dan sudah pasti pemandangan itu menyakitkan mata sesiapa sahaja yang memandang.Adakah kerana kekalahan Perak menyebabkan pihak pengurusan kecewa dan enggan membersihkan stadium selepas perlawanan?
Mana pergi MB Zambry Kadir dan mana pergi exco belia dan sukan Perak Dato' Zainol Padzi Paharudin..?? Adakah terlalu sibuk dengan kerja menyambut Najib dan Mahyudin ke Perak yang berulang-ulang kali sehinggakan tak sempat tengok2  tempat penting macam persekitaran stadium Ipoh..???!!!!.

Ahad, 25 Mac 2012

UMNO Larut anjurkan Konvoi Kupon bernilai RM15 dapat free baju T

Ini program UMNO... Siapa berani kacau...tak pakai helmat pun tak apa.

Konvoi kupon berbaju T percuma...akan datang UMNO kena bagi topi kaledar percuma untuk keselamatan anak muda....hahaha...

25 Mac 2012 telah berlansung satu program anjuran UMNO BN Larut Perak  yang boleh di namakan sebagai Program konvoi Kupon 15 hinggit..hahaha.. peserta yang terdiri golongan anak muda juga di beri percuma sehelai baju T yang tertera PRU13 pemuda BN Larut..nama saja pemuda BN,tapi boleh dikatakan semua dari anak muda berbangsa melayu…jelas menunjukan anak muda  cina dan india memang dah tak sokong BN lagi.

Menurut sumber mengatakan  Pemuda UMNO Larut  Sdr. Anuar Ariffin terpaksa mengeluarkan pulus yang tebal  untuk anjuran konvoi Himpunan Perdana Pemuda UMNO Larut yang berkumpul di Astaka Batu Kurau. UMNO Larut terpaksa gunakan pendekatan  seolah-olah memberi habuan…( Adik beradik sepupu sepapat rasuah le tu..hehehe..). .[ Klik Sini]
Ust Akmal menunjuk-kan bukti kupon dan baju T percuma  dari UMNO Larut yang semakin tertekan dalam meraih sokongan muda

Seorang anak muda yang sertai Konvoi Kupon ini diberi RM15 dan sehelai baju T yang aku anggarkan sehelai RM10, maka kos seorang  peserta RM25 dan menurut sumber yang sertai program ini menganggarkan sejumlah 1500 orang  dalam konvoi kupon tersebut. UMNO Larut dikatakan gagal dalam program ini kerana  sasaran mereka ialah 3 ribu peserta..apapun  lebih  RM40 ribu  telah dibelanjakan, itu tidak termasuk kos-kos makan free dan sebagainya. Kalau anak muda  yang sertai konvoi kupon ini dapat RM15….yang atas-atas tu mahu lebih lagi nilai kupon-nya…hahaha…

Amat ketara dan jelas UMNO Larut khususnya  UMNO Perak sudah  kritikal nazak sebab terpaksa  mempergunakan anak muda dengan  unsur-unsur negetif demi mengharapkan sokongan anak muda  bertambah . Najib dan Mahyudin mungkin akan datang lagi ke Perak…hahaha..sebab Zambry sudah di-ibarat seperti burung gagak tua yang hanya melompat-lompat kerana tak mampu terbang disebabkan keguguran bulu sayapnya.

Apa yang  menghairankan ialah terdapat dikalangan peserta yang masih berumur belasan tahun dan agak mengejutkan ada dikalangan mereka yang tiada lesen memandu dan berkonvoi dengan tidak memakai topi kaledar.  Apa bila ditanya oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Larut Sdr Ust Akmal  mengapa menunggang motosikal tidak pakai topi keledar kepada  seorang peserta disini ? peserta tersebut  menjawap “Ini program UMNO la…Polis mana berani buat apa-apa..mereka pun dibayar gaji oleh UMNO..”    ?????? Dibayar gaji oleh UMNO..!!!.  Rupanya  inilah yang didik oleh kepimpinan UMNO dengan sumber dan dakyah yang salah dan mungkin menyalahi undang-undang. 

Ust Akmal  dalam ceramahnya di Bukit Jana Taiping bersama Chegu Bard pada malam tadi menyatakan bahawa program Konvoi Pemuda UMNO Larut ini dibuat atas sebab mereka rasa tercabar,malu dan tertekan dengan program konvoi anjuran PAS Larut baru-baru ini, program tersebut  berjalan dengan jaya-nya dengan  kejayaan menghimpunkan lebih 2 ribu anak muda yang menyokong Pakatan Rakyat . Namun dalam program konvoi anjuran PAS Larut amat berbeza sekali pendekatan yang diberi,peserta di pastikan mempunyai lesen yang sah,dipastikan ada roadtax,dipastikan ada cermin sisi yang lengkap dan mesti memakai topi kaledar serta tiada kupon-kupon duit minyak,tiada baju free…pendek kata semua yang sertai haruslah datang dengan jujur dan iklas.

Kupon Konvoi bermotor RM15...kalau kereta mahu RM150..haha..

Baju T yang diberi percuma oleh UMNO Larut bakal dibuat kain lap kaki di pintu tandas...haha..