Semarak-kan kebajikan hulur pada yang memerlukan ini

Semarak-kan kebajikan hulur pada yang memerlukan ini

Pengikut

Khamis, 21 Jun 2012

Anak Sungai Janji di kg Dew ditutup aliran oleh UMNO Bukit Gantang..?

21 Jun 2012 ~ Kampung Dew Taiping Perak:  Sahabat Alam Malaysia (SAM) yang diketuai sdr Meor bersama anggota  Jabatan Alam Sekitar (JAS) yang di ketuai sdr Rosli telah ke Kampung Dew Perak yang dikenali sebagai kawasan habitat serangga kelip-kelip. Rombongan ini juga disertai wakil media serta  wakil penduduk kampung.

JAS dan SAM turun kelapangan disini adalah disebabkan aduan dari Persatuan Kelip-Kelip  Kampung Dew yang telah sekian lama menghadapi masaalah pencemaran yang didakwa telah menjejaskan bilangan kelip-kelip yang menjadi aset pelancongan disini serta hasil sungai seperti udang galah  yang menjadi punca pendapatan penduduk disini merosot. Permasaalah mereka ini telah dimajukan kepada beberapa pihak berwajib termasuk exco pelancongan Perak ( YB Hamidah) Namun tiada tindakan yang diambil, malah YB Hamidah didakwa menyuruh penduduk kampung disini mendiamkan perkara permasaalah ini dari pengetahuan  pihak media massa.

Dalam tinjau JAS dan SAM disepanjang sungai Sepetang ini didapati memang terdapat beberapa lokasi kolam penternakan udang yang jelas menyalahi beberapa aspek dalam projek ini. Menurut seorang wakil penduduk disini mendakwa terdapat sebuah projek yang dikatakan kepunyaan Koperasi UMNO Bukit Gantang yang telah beroperasi sejak 1984 yang berkeluasan 87 hektar. Penduduk kampung pernah memohon lot-lot tanah dilokasi ini namun ditolak dan akhirnya didakwa di sapu oleh kroni UMNO Bukit Gantang sejak sekian lama.

Apa yang mengejutkan rombangan kami ialah terdapat sebatang anak sungai yang dikenali Sungai Gangee (Janji) telah disekatan aliranya dari sungai utama. Perbuatan ini amat menyalahi undang-undang kata wakil JAS dan tindakan perlu dibuat,bagaimana perlu melalui saluran2 tertentu untuk diambil tindakan.

Sdr Rosli wakil JAS menyampaikan penerangan mengenai Alam Sekitar,turut sama Sdr Meor serta penduduk kampung

Menyusuri sungai Sepetang Kg Dew,melintasi jambatan  jalan utama yang telah rosak sekian lama yang masih tidak diambil tindakan.

Keindahan tebing sungai Kg. Dew yang kaya dengan flora dan fauna kini didakwa terancam

Sdr Rosli (JAS) dan Sdr Meor (SAM) rancak bersembang mengenai alam sekitar walaupun dalam sampan...haha...

Sdr Rosli menunjuk-kan peta lokasi kedudukan projek kolam udang disepanjang tebing sungai yang mencecah bilangan melebihi  70 buah kolam

BUKTI....anak sungai Gangee di sekat/ditutup aliranya dengan ceracah batang kelapa di pacak disitu. Dibelakangnya ialah projek kolam udang yang didakwa penduduk kepunyaan kroni UMNO Bukit Gantang..?
"Konon0nya Janji ditepati..tapi Sungai pun mereka tutupi.." - kata seorang penduduk disini.


****  Dikhabarkan pada 23 Jun 2012 (Sabtu) Kg Dew akan dilawati Ahli Parlimen Bukit Gantang Dato Seri Nizar  bagi menyantuni rakyat dan mendengar permasaalah yang berlaku disitu setelah DSN terbaca sebuah artikal mengenai permasalah yang berlaku disini disebuah tabloit tempatan baru-baru ini. Reaksi penduduk disini amat teruja sekali semalam ( 21 Jun 2012) dengan berita kehadiran Ahli Parlimen mereka ini. 

Isnin, 18 Jun 2012

[ Update ] Isu WWW1: Pusat Khimat Masyarakat Ahli Parlimen Bukit Gantang didatangi Polis dari Johor

18 June 2012 - Pusat  Khidmat  Ahli Parlimen Bukit Gantang Perak telah didatangi beberapa anggota polis di negeri Johor yang diketuai Insp Aridhasan a/l  Menandi. Pasukan polis ini datang bersama Warrant yang dikeluarkan oleh Mahkamah Majistret Johor Bharu. Dipercayai berkaitan dengan isu twitter Dato Seri Nizar mengenai  plat WWW1 yang menjadi konterversi baru-baru ini.

Soalsiasat serta  mengambil bahan  gambar sumber berlansung dengan harmoni berikutan kerjasama yang diberikan pihak staf pusat khidmat ini dengan pihak polis yang mengambil masa hanya sekitar 45minit.

Menurut sumber disini menyatakan tiada sebarang  bahan bukit dirampas atau dibawa keluar dari pejabat  pusat khidmat kepunyaan PAS Bukit Gantang disini tadi.

Kenderaan Polis dihadapan Pejabat Pusat Khidmat 

Warrant

Published with Blogger-droid v2.0.4

Ahad, 17 Jun 2012

Padang ADTEC Taiping - "Sampah Di Taburi"

Inilah keadaan padang ADTEC Taiping setelah selesai program Janji Ditepati pada hari semalam. Akibatnya daripada padang ADTEC menerima program  "Janji Ditepati" maka pagi tadi dilihat menerima "Sampah Di Taburi".[ Klik Sini ]

Inilah sikap pengunjung program UMNO...sama macam pemimpin-nya juga..suka buat janji kosong dan suka bikin sampah...sebab memang UMNO akan jadi sampah selepas PRU 13.

Published with Blogger-droid v2.0.4

[ Bergambar ] Muhyiddin tabur janji RM 3 juta setelah dapat 1 memorendum 1 Usul dan 3 kali minta hadirin tepuk tangan di ADTEC Taiping


17 June 2012- Bukit Gantang Perak  ~Ibarat dilempang kiri kanan setelah jatuh dari tangga…begitulah nasib Tan Sri Muhyiddin Yassin yang bertandang ke Parlimen  Bukit Gantang hari ini.

Lempang kiri :  Pada lawatan sebelah pagi  di program minum teh di pasar minggu Changkat Jering,  Muhyiddin  telah menerima  memorundum bantahan  projek berkaitan  projek lebuhraya Banting Selangor /Lebuhraya pesisiran pantai. Disini dapat dilihat  dah ada orang UMNO yang bantah projek UMNO secara terbuka. Memoredum itu juga berserta usul  yang mahukan semua bakal calon UMNO yang akan bertanding dikehendaki membuat sumpah laknat atau akuan bersumpah bahawa  tidak akan melakukan rasuah atau salahguna kuasa….( Boleh percaye ke…??? Hehehe…)[KlikSini]

Lempang kanan : Pada jam  1100pg TPM sampai ke padang ADTEC untuk  program “Janji Ditepati”. TPM diarak dengan konvoi anak muda upahan yang diberi RM30 seorang menurut seorang anak muda yang aku tanya disini. Dengan kehadiran yang disahkan sendiri oleh Zambry semasa berucap dipentas hanya 70ribu saja.  Apa barang 70ribu..?? Siap disediakan  beratus bas sewa disediakan hanya 70ribu saja ka..? Khabarnya ahli UMNO yang datang ke program ini dibekalkan duit poket dan diberi sehelai baju percuma.  Perkara yang amat mengelikan hati ialah semasa Muhyiddin berucap dipentas sambutan dari hadirin amatlah hampar sekali,” TEPUKLAH TANGAN SIKIT……” - kata Muhyiddin yang terpaksa minta orang ramai tepuk tangan…bukan sekali tapi 3 kali Muhyiddin minta hadirin tepuk tangan..hahaha….  Mahuyiddin juga berjanji kerajaan meluluskan RM 3juta untuk pembangunan pasar minggu Changkat Jering yang berusia 100tahun.. disambut dengan tepukan tangan  yang tak seberapa juga… Berat dah program UMNO ni,kalau ikutkan publisiti meluas  di TV dan sebagainya  program tidak masuk akal hanya 70ribu  saja hadir..dah tu wajah-wajah yang datang pun macam tak minat saja datang…macam terpaksa dan dipaksa  je…..sebab tu nak tepuk tangan pun malas…hahaha…

Jatuh dari tangga : [ Klik sini ] 

Gambar-gambar program Janji  Ditepati : ADTEC dilanda jerebu Muhyiddin….

 Dokumen memorendum yang didakwa diserah pada Muhyiddin semasa lawatan ke Changkat Jering pagi tadi disini

Kelihatan ratusan biji bas yang disewa untuk punggah ahli UMNO yang juga diupah datang
JPJ,Polis dan rela dikerah terlibat dalam program ini


Kalau tidak  tampilkan tarian dari wanita-wanita melayu sebagai hidangan mata hadirin….maka tidak sahlah program UMNO..

 Muhyiddin dan Zambry  melancarkan program yang hambar ini dengan wajah terpaksa tersenggeh

 Kelihatan Ismail Saffian calon yang tewas diparlimen Bukit Gantang pada PRK  yang  lalu tidak dipelawa duduk makan bersama TPM…

Inilah Pesawat helikopter mini yang membawa kamera meletup diudara dan terhempas semasa ketibaan Muhyiddin di ADTEC.  [Klik Sini]

**** Sejam selepas Muhyiddin melancarkan program  ini dilihat berduyun-duyun  kenderaan  keluar dari lokasi yang dijadualkan tamat pada jam 10mlm nanti..dah balik ke..???
Malam ni ada apa..???  Aku pun tak tahu lagi…kalau aku tahu…nanti aku bagi tahu….haha…