UAI

UAI

Pengikut

Sabtu, 14 Mei 2011

Gambar : Semakin Melampau !!! Video Lucah Disebar Di Progam Pakatan Rakyat VCD rakaman video seks dan risalah diedarkan ketika program anjuran Pakatan


VCD rakaman video seks dan risalah diedarkan ketika program anjuran Pakatan Rakyat di Stadium Selayang malam tadi. — Foto oleh Jack Ooi
Penyokong Pakatan Rakyat mengumpulkan VCD dan risalah berkaitan isu video seks yang diedarkan di luar Stadium Selayang, malam tadi. — Foto Jack Ooi
Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mendakwa Umno menjadi dalang mengedarkan VCD seks ketika program Pakatan Rakyat di Stadium Selayang. — Foto oleh Jack Ooi

KUALA LUMPUR, 15 Mei — Program Pakatan Rakyat di Stadium Selayang dekat sini malam tadi, sekali lagi menjadi sasaran pengedaran VCD rakaman video seks, yang didedahkan “Datuk T” Mac lalu dan dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Pemimpin-pemimpin Pakatan mendakwa perbuatan itu didalangi oleh Umno.
Selain mengedarkan VCD itu, risalah berkaitan video seks turut diedarkan di luar stadium - yang secara jelas mahu menjejaskan kredibiliti Anwar selaku Ketua Umum Pakatan Rakyat dan PKR.
Dalam risalah yang diedarkan itu, selain memaparkan gambar pelaku dalam rakaman video seks yang didedahkan “Datuk T” pada 21 Mac lalu turut tertera perkataan “tak perlu jadi seorang pakar jika ingin buktikan sesuatu!!!, anda sendiri boleh lakukan”.
Ekoran pengedaran VCD dan risalah itu, petugas Pakatan Rakyat mengumpulkan kesemua VCD dan risalah dipercayai untuk dimusnahkan.
Pakatan Rakyat menganjurkan program Munajat Perdana Rakyat Tolak Fitnah di Stadium Selayang.
Turut hadir Anwar, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, timbalannya Azmin Ali, Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dan barisan kepimpinan Pakatan Rakyat.
Menurut Khalid, beliau kesal dengan tindakan Umno yang mengedarkan VCD rakaman video seks itu untuk menjatuhkan imej Anwar dan kerajaan negeri Selangor.
“Mereka edarkan video lucah. Ini kerja bodoh di negeri yang kaya dan ia satu kerja yang tida patut dilakukan rakyat Selangor.
“Kita nak jadikan Selangor ini negeri membangun, mewah dan dirahmati Allah tapi Umno bawa VCD tak guna ini, kalau nak tolong rakyat selesaikan masalah rakyat.
“Ini yang Umno tak boleh buat, apa yang mereka boleh buat edarkan VCD, tak guna ini,” kata beliau ketika berucap.
Tegas beliau, kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat tidak akan mempedulikan strategi kotor digunakan Umno-BN untuk merampas semula Selangor.
Sebaliknya, tegas Khalid, kerajaan negeri Selangor akan bekerja kuat bagi memastikan nasib rakyat di negeri itu terbela.
“Saya tidak ada masa untuk VCD buruk ini, saya akan terus bekerja keras untuk bantu rakyat.
“Rakyat pilih kita untuk buat perubahan dan ini yang akan kita buktikan,” katanya.
Semalam PKR Selangor menggesa polis menjelaskan pendirian pihaknya ekoran tindakan pihak-pihak tidak bertanggungjawab menyebar VCD rakaman video seks ketika ceramah “Jelas — Tawan Malaysia!” anjuran parti itu di lokasi berlainan kelmarin.
The Malaysian Insider difahamkan VCD itu diedarkan ketika ceramah-ceramah anjuran Pakatan Rakyat khususnya PKR di seluruh negara sejak lebih seminggu lalu.
Ketua Penerangan PKR Selangor, Shuhaimi Shafiei berkata, ceramah “Jelas — Tawan Malaysia!” di Kampung Jalan Kebun dan Kampung Melayu Subang telah dicemari dengan pengedaran VCD lucah dan poster propaganda bergambarkan wajah Anwar.
Ia diletakkan pada cermin kereta hadirin ceramah kedua-dua dua lokasi terlibat, kata Shuhaimi sambil menyifatkannya “mainan politik kotor tidak bertanggungjawab yang amat dikesali.”
Awal bulan lalu, klip rakaman aksi seks disebarkan menerusi Internet dan polis berjanji akan menyiasat siapa yang bertanggungjawab ke atas tindakan memuat naik bahan itu.TMI

Dr Wahbah : 'Anwar Perlu Terus Mengadu Ke Hadrat Allah'


SHAH ALAM, 15 MEI : Ahli jawatankuasa Majlis Fatwa Antarabangsa, Syeikh Dr Wahbah Az-Zuhaili menegaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kini berdepan dengan kes rakaman video fitnah seksnya, “sangat wajar mengadu terus ke hadrat Allah S.W.T.”

“Saya kenal Anwar Ibrahim begitu lama, beliau seorang yang baik dan bersih. Sangat wajar beliau mengadu terus ke hadrat Allah s.w.t dari menyibukkan diri dengan isu-isu politik yang remeh-temeh ini,” kata beliau pada program anjuran bersama Persatuan Ulama Malaysia, Angkatan Belia Islam Malaysia dan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, semalam.

Semalam, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan mereka yang mengaitkan Anwar, Ketua Umum Pakatan Rakyat, dengan video seks, yang dikatakan mirip pemimpin pembangkang itu, tidak akan masuk syurga.

Ucapan Dr Wahbah telah diterjemahkan oleh pendakwah tempatan, Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

Rakaman video seks yang didakwa pelakunya mirip Ketua Pembangkang itu didedahkan oleh “Datuk T” pada 21 Mac lalu dan semalam, Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar berkata, analisis pakar dari Amerika Syarikat mengesahkan ia sebagai tulen.

Dalam pada itu Dr Wahbah menambah, peralatan moden dengan teknologi secanggih mana pun tidak layak menjadi dalil dalam penghakiman Islam.

Katanya, meskipun peralatan itu digunakan oleh pengarah filem di Hollywood sekalipun, alat-alat itu tetap tidak boleh menjadi saksi.

“Kini alat-alat moden terlalu banyak seperti boleh menggunakan telefon tangan atau video. Jelas semua itu sengaja diadakan oleh mereka yang tidak baik, munafik dan rendah moral,” tegasnya.

Dr Wahbah menegaskan demikian ketika menyampaikan ceramah mengenai Sumpah dan Qazaf di Masjid Negeri.

Dr Wahbah juga menyatakan al-Quran menetapkan penuduh wajib mendatangkan empat saksi yang adil dan sebenar.

Tegasnya lagi, jika si penuduh gagal membawa empat saksi adil itu, mereka adalah pendusta atau munafik.

Beliau juga menyebutkan saksi adil itu mesti tidak melakukan dosa besar, tidak mengekalkan dosa kecil dan tidak melakukan kerja-kerja yang mencarikkan maruah dirinya.

“Orang fasik gugur sifat keadilannya dan mereka yang tiada padanya keadilan, Islam menolak kesaksiannya,” tegasnya yang merupakan Tokoh Maal Hijrah Kebangsaan 1430H.

Menjawab soalan yang berkisar tentang video seks, DNA dan Anwar, Dr Wahbah menolak dengan sekeras-kerasnya dengan jawapan tegas.

Menurutnya, beliau menyebutkan pernah berlaku di Mesir di mana perkara dilakukan kepada seorang ulamak yang dilakukan superimpose bagi menampakkan beliau sedang menari dengan artis menggunakan alat moden.

Malah, ujarnya, Majma’ Fiqhiah Islami Makkah menolak isu ini kerana ia adalah rekaan dan kerenah kecil sahaja.

Tiada pakar juga menjadi punca penolakan itu kerana asasnya tidak kuat, malah mahkamah antarabangsa juga tidak menerima sesuatu kes sewenang-wenangnya.

“Umat Islam hendaklah mengambil syariat Islam dalam menyelesailkan permasalahan dalam kehidupan mereka dan letakkan undang-undang syaitan di bawah tapak kaki mereka,” jelas beliau.

Dr Wahbah menggesa umat Islam segera mengambil iktibar dari semua peristiwa yang Allah s.w.t. datangkan seperti tsunami dan gempa bumi akibat daripada sikap dan amalan manusia mutakhir.

Beliau dalam lawatan ke negara ini selama empat hari dan berakhir hari ini.

Dr Wahbah mempunyai penglibatan dan sumbangan yang amat besar dalam dunia Islam dan umat Islam.

Beliau yang juga tenaga pakar dalam Majlis Persidangan Fiqh Antarabangsa (Majma Fiqh l-Islami), mempunyai kepakaran yang amat tinggi dalam penulisan ilmiah.

Karya Dr Wahbah menjadi rujukan umat Islam di dunia antaranya yang tersohor di Malaysia adalah Kitab Tafsir Al-Munir Fi Al-Aqidah Wa Al-Syariah Wa Al-Minhaj dan Kitab Fiqh Perundangan Islam.- TVS NEWS

Video Lucah 'Datuk T' Ditabur di Masjid




SHAH ALAM 14 MEI : Video lucah fitnah Datuk T yang dimuat naik di Youtube selain di pos kepada pemimpin politik tertentu dan diedar di kawasan perumahan, kini di sebarkan di masjid-masjid pula untuk mengaibkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Pihak yang tidak dikenali meletakkan rakaman seks itu di Masjid Al-Hadiyah Telok Panglima Garang Kuala Langat pada Ahad lalu.
Nazir Masjid Al- Hidayah, Rahman Amir berkata video berkenaan dijumpai semasa jemaah masjid bersarapan selepas mendengar kuliah subuh di masjid itu.
"Nasib baiklah saya yang menemui dan tidak jemaah lain yang menjumpainya. Saya dengan tindakan sendiri sebagai seorang nazir tidak mahu bersubahat dengan perkara yang mana mungkin membolehkan terjadinya keadaan yang huru hara, kerana benda ini kita tonton kerap di TV. Tidak cukup di TV, disebar luas pula di masjid, tempat suci umat islam beribadah," kata beliau
Rahman kesal terhadap kesanggupan pihak yang tidak bertanggungjawab mencalar kesucian masjid dan agama untuk tujuan politik jahat dengan menyebarkan video itu.
Dewan Pemuda PAS Kuala Langat (DPPKL) turut mengutuk tindakan itu dan menyifatkannya sebagai “tidak bertamadun”.
Ketua DPPKL, Hairul Nizam Tohar berkata pengedaran video lucah di masid bukan sahaja menghina kesucian agama Islam tetapi turut menyuburkan budaya fitnah di kalangan rakyat.
“Penyebaran VCD lucah ini dilihat sebagai agenda politik sempit dan kotor yang dilakukan oleh sesetengah pihak yang cuba menangguk di air keruh. Tidak mustahil ada lagi VCD yang disebarkan di masjid lain,” kata beliau kepada TVSelangor.
Mengulas isu yang sama, ADUN Sijangkang, Ahmad Yunus Khairi menegaskan rakyat harus menolak fitnah seks tersebut berikutan Islam menggariskan hukum yang jelas sebelum menuduh seseorang itu melakukan zina.
"Islam meletakkan 4 orang saksi. Ini bukan main- main. Saksi mestilah cerdik, adil, muqallaf," katanya.
Beliau turut mempertikaikan tindakan ahli perniagaan Shazryl Eskay Abdullah yang membuat sumpah laknat dalam usahanya membabitkan Anwar dalam pertuduhan itu.
"Dalam Islam sumpah laknat di dalam zina hanya dibenarkan apabila suami menuduh isterinya berzina dan perkara tersebut berlaku di dalam mahkamah," jelasnya.
Tindakan Eskay membuat sumpah laknat sebelum ini dibidas oleh beberapa pihak termasuk mufti-mufti yang menegaskan hukum qazaf adalah cara terbaik untuk menangani isu- isu fitnah.
Video seks 21 minit itu ditayangkan oleh Eskay, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari PERKASA, Shuib Lazim.
Sebelum ini video seks fitnah dan risalah memalukan Anwar dikesan diedarkan secara meluas dari rumah ke rumah di daerah Klang.
Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Klang, Yew Boon Lye semalam membuat laporan polis berhubung pengedaran risalah dan cakera padat (CD) rakaman video seks itu ke rumah-rumah di Teluk Gadung Indah Klang.
Boon Lye mensyaki perbuatan itu didalangi oleh kumpulan pro Umno. Mereka mula mengedarkan risalah dan video itu dari rumah ke rumah sekitar jam 10.00 malam Sabtu lalu.
Menurut Boon Lye lagi, kegiatan mengedarkan bahan lucah itu juga turut aktif sewaktu Ceramah Perdana Anwar di Klang baru-baru ini dimana ia dilihat bertaburan di sekitar kawasan perumahan.

Jumaat, 13 Mei 2011

Nizar Dicalonkan Sebagai Naib Presiden PAS


PAS Bukit Gantang calon DS Nizar, Naib Presiden PAS

PAS Bukit Gantang dalam mesyuarat ahlijawatankuasanya baru-baru ini telah membuat pencalonan untuk jawatan utama Pas Pusat.

Pencalonan jawatan daripada Pengerusi Tetap,Timbalan Pengerusi Tetap, Pemeriksa Kira-kira sehinggalah Presiden, Timbalan Presiden, Naib Presiden dan Ahlijawatankuasa telah diluluskan dalam mesyuarat kali pertama.

Untuk salah satu jawatan Naib Presiden, PAS Kawasan Bukit Gantang telah mencalonkan DS Mohamad Nizar Jamaluddin, Ahli Parlimen Bukit Gantang merangkap Pengerusi Pakatan Rakyat Perak dan juga AJK Pas Malaysia.

Pas Bukit Gantang berkeyakinan DS Nizar berkemampuan menggalas tugas Naib Presiden untuk membantu Presiden dan Timbalan Presiden, khususnya menghadapi UMNO/BN dalam PRU 13 ini. -sisibukit

Ulasan GB

PAS memerlukan Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin di dalam barisan pimpinannya sekurang-kurangnya untuk kerusi Naib Presiden.

Kepimpinan beliau diakui dan diterima oleh sebilangan besar bukan sahaja ahli PAS tetapi oleh rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat.

Kelab Greenboc pernah mengadakan bancian awal untuk kerusi Naib Presiden. Hasilnya:



Datuk Seri Nizar memperolehi undian yang tertinggi, 1843 (57%) daripada sejumlah 3221 yang mengundi.

Ini bererti besar harapan para pengunjung blog ini kepada beliau supaya terpilih untuk salah satu kerusi Naib Presiden.

Malah sebelum ini GB sudah menyatakan Nizar adalah tokoh paling layak jika sesuatu berlaku ke atas Ketua Pembangkang di tulisan di sini. Petikan:


“Persoalan sekarang ialah siapa yang boleh mengambil alih apabila Anwar bukan lagi duduk di atas? Ingat, rakyat mahu tahu siapa yang akan menjadi kepercayaan Pakatan dalam era pasca-Anwar,” katanya lagi.

GB senyum sahaja kerana soalan itu tidak berapa relevan untuk dijawab.

Tetapi, jika nak tahu juga, siapakah yang layak, "pengganti itu" sebenarnya sudah pun menunggu di Parlimen. Dikirimkan Tuhan ke sana sejurus sahaja negerinya dirampas secara biadab oleh seorang manusia yang rakus kuasa.

Seandainya berlaku apa-apa ke atas Anwar, pengganti Anwar itu, yang juga dibenci oleh UMNO dan sekutunya, tetapi sentiasa bertapak di hati rakyat jelata seluruh negara tak kira bangsa, akan mengambil tempatnya.


Semuga jika cukup pencalonan, Datuk Seri Nizar akan menerima untuk bertanding, dan semuga perwakilan akan memilihnya sebagai salah seorang Naib Presiden PAS.

Rabu, 11 Mei 2011

UMNO Semakin lucah...



SEMAKIN hari, politik Malaysia semakin merapu dan menjijikkan. Bahan-bahan lucah benar-benar menjadi modal politik paling ampuh ahli politik gerombolan songkok tinggi untuk mengekalkan kuasa.

Tidak cukup dengan video seks, tuduhan seks, serangan ke atas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diperhebatkan dengan pengedaran buku seks pula yang diklasifikasikan sebagai 18 SX berjudul 'Tuhan, Politik dan Seks' pada sambutan ulangtahun ke-65 Umno di Kuala Lumpur malam semalam.

Buku setebal 555 halaman dalam bahasa Melayu itu dikarang oleh penulis kontroversial Syed Hussein Al Attas dan diberikan kepada semua hadirin sebagai cendermata yang dimasukkan dalam sebuah beg.

Ia dikatakan mempunyai butiran terperinci dakwaan salah laku dan orientasi seks pemimpin pembangkang itu.

Pada muka hadapan buku itu tertera gambar palsu Anwar yang berambut panjang perang, bergincu serta berkuku merah dan label “18SX”.

Antara lain, buku itu mendakwa simbol PKR melambangkan biseksual.

Beberapa gambar Anwar ketika menjadi timbalan perdana menteri juga diterbitkan semula bagi mendedahkan kononnya hubungan beliau dengan beberapa wanita.

Apa yang jelas, seks, seks, seks, dan seks akan terus menjadi modal kerajaan untuk memburukkan Pakatan Rakyat melalui serangannya ke atas Anwar Ibrahim. Secara langsung, rakyat yang menyokong kerajaan adalah rakyat yang menghalalkan, merestui, menyokong, politik lucah dan seks yang diamalkan oleh kerajaan hari ini.

ReJaM© "Bagaimana dengan anda? Adakah anda salah seorang dari rakyat yang merestui politik lucah?"


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/05/buku-lucah-anwar-ibrahim-pula.html#ixzz1M7P0VbyP

Ulama Muda UMNO turut bersimpati dengan Anwar..


Kalau semalam korang dah baca satu artikel yang ditulis oleh Blogger UMNO di SINItentang simpati oleh Exco Pemuda UMNO tentang nasib Anwar yang diaibkan melelui penyebaran video lucah..

Hari ini pula salah seorang dari Ulama Muda UMNO juga melahirkan simpati terhadap Anwar, kata Fathul Bari Mat Jahya dalam satu forum "Dakwaan fitnah ke atas pemimpin politik melalui penyebaran rakaman video seks tidak sepatutnya dilakukan kerana ia bertentangan dengan prinsip Islam".

Tapi rasanya pencacai UMNO tu mana peduli dosa dan pahala.. asalkan dapat mengaibkan Anwar apa pun mereka sanggup lakukan.. hatta menabur fitnah sekalipun..

Baca juga apa Ahmad Maslan kata kat bawah ni..


Ulama Umno: Tak patut aibkan Anwar

Dakwaan fitnah ke atas pemimpin politik melalui penyebaran rakaman video seks tidak sepatutnya dilakukan kerana ia bertentangan dengan prinsip Islam, kata ulama muda Umno Fathul Bari Mat Jahya dalam satu forum hari ini.

Fathul Bari berkata, hukum mengaibkan seseorang seperti itu merupakan salah satu daripada dosa besar di sisi Islam dan dan tidak sepatutnya dilakukan oleh Umno.

"Kita sepatutnya menutup keaiban manusia dan bukan membukanya," katanya dalam satu forum yang diadakan sempena ulangtahun Umno ke-65 di ibu pejabat parti itu hari ini.

Jelasnya, sekalipun pihak pembangkang pernah bertindak mengaibkan pemimpin parti itu, Umno tidak sepatutnya mengambil tindakan serupa.

Katanya lagi, kesahihan berhubung pelaku di dalam video seks berkenaan juga sepatutnya diserahkan kepada siasatan pihak berkuasa.

"Saya tidak tahu video itu benar atau tidak. Saya tidak tengok, kita serahkan kepada pihak berwajib," katanya lagi dalam sesi soal jawab di forum anjuran satu gabungan NGO Melayu itu.

Pandangannya itu disambut oleh seorang lagi anggota panel, Datuk Ahmad Maslan yang berkata isu rakaman video seks itu tidak melibatkan presiden Umno Datuk Seri Najib Razak, parti BN ataupun Umno sendiri.

Katanya, Umno adalah "dua kali bodoh" jika menggunakan kaedah sama dengan mengaibkan ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi, memandangkan Umno telah menghadapi kesannya dalam pilihan raya umum 1999.

Hinggakan, sesetengah pemimpin Umno "tinggal seluar dalam sahaja" kerana undi yang tidak memihak kepada mereka di kawasan yang mempunyai majoriti pengundi Melayu yang besar.

Jelasnya, pengundi Melayu pada masa itu memilih pembangkang kerana marah dengan tuduhan liwat yang dikenakan ke atas Anwar.

Namun, isu sebenar berhubung dakwaan melibatkan Anwar sumpah laknat yang dilakukan Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang mendakwa turut berada di lokasi rakaman video aksi seks tersebut, kata Ahmad.

Tuduhan melibatkan Anwar juga melibatkan sumpah laknat yang dilakukan oleh Saiful Bukhari Azlan berhubung kes Liwat II yang kini sedang dibicarakan, tambahnya.

Maka, cara terbaik bagi Anwar untuk menepis dakwaan tersebut adalah dengan turut membuat sumpah laknat bagi menafikannya, kata Ahmad lagi.

Seorang lagi ahli panel dalam forum yang dihadiri kira-kira 100 orang itu ialah seorang wakil NGO dariapda Majlis Perundingan Melayu, Hasan Mad.


Malaysiakini

Selasa, 10 Mei 2011

Tragedi ngeri 10 kenderaan


JEMPOL - Tiga lelaki maut dalam kemalangan ngeri membabitkan 10 kenderaan di Kilometer 1, Jalan Bahau-Kemayan, berhampiran persimpangan lampu isyarat di landasan kereta api Bahau, di sini, semalam.


Kemalangan kira-kira jam 11.20 pagi itu berpunca daripada sebuah lori membawa muatan kayu getah terbabas ketika menuruni bukit, dipercayai kerana brek gagal berfungsi.
Akibatnya, lori berkenaan merempuh sembilan kenderaan lain membabitkan dua lori, tiga kereta, sebuah kenderaan pacuan empat roda dan tiga motosikal yang sedang berhenti di lampu isyarat.


Mereka yang meninggal dunia adalah seorang penuntut Kolej Komuniti Jempol, Muhammad Izwan Noorazman, 20, yang terperosok di bawah lori berkenaan,

Dua lagi yang meninggal dunia adalah pemandu lori, Abd Halim Omar, 33, serta kelindannya, Nordin Amat, 45, yang tersepit di bahagian tempat duduk depan lori terbabit.

Sepasukan anggota bomba tiba dengan sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Bahau serta berusaha mengeluarkan mangsa tersepit.

Beberapa pengguna kenderaan di situ turut membantu anggota bomba menyelamatkan mereka yang terlibat.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Mohd Sabri Muhamad berkata, kemalangan berlaku apabila pemandu lori dari arah Mahsan, di sini, gagal mengawal kenderaannya ketika sampai di lampu isyarat, di landasan kereta api.

Beliau berkata, tiga penunggang motosikal dan seorang pembonceng tidak sempat mengelak menyebabkan kesemua mereka tercampak di atas jalan raya, manakala seorang penunggang terperosok di bawah lori berkenaan.

Menurutnya, kesemua yang maut mengalami cedera parah di kepala dan badan itu meninggal dunia di tempat kejadian.

“Penunggang, pembonceng motosikal yang cedera dikejarkan ke Hospital Jempol. Sementara, beberapa pemandu kereta hanya cedera ringan,” katanya.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Jempol untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing, semalam. - SH

Salam Sapu UMNO dari Malaysia...


Pada 11 Mei 2011 ini (Esok) adalah Majlis Sambutan Ulang Tahun Rejim UMNO ke 65. Dengar cerita ada mengurniakan ‘Anugerah Tokoh Melayu Terbilang’ kepada wanita...wah..???
Siapa gerangan wanita yang bakal dinobatkan tersebut..yang pasti tentu majlis tersebut bakal disambut dalam suasana seperti sebuah lakonan filem....
Apa tidaknya..??? Semua tahu UMNO sekarang semakin semput,senak dan sesak nafas dalam halatuju perjuangan politik tanahair.. UMNO terpaksa mengadakan beberapa isu untuk alihkan perhatian,namun semuanya menampakan kegagalan yang amat terserlah.. Semoga Sambutan Ulang Tahun ini adalah yang terakhir bagi UMNO merayakan dalam pemerintahanya dalam kerajaan Malaysia.

Rakyat semua sudah bersedia dan bersemangat untuk tumbangkan UMNO pada PRU13 ini.....

[Bergambar] Musim Orang-orang Kuat UMNO Sertai PAS

Berita 1

Bekas Orang Kuat Umno Ketereh sertai PAS

KOTA BHARU, 9.Mei - Kekalutan dan kecelaruan dalam Umno masa kini serta pemerhatian serius perkembangan PAS di Kelantan menyebabkan bekas Ketua Pemuda Umno Ketereh yang juga merupakan orang kanan kepada Tan Sri Annuar Musa sanggup keluar dari Umno dan menyertai PAS hari ini.

Penyerahan borang keahlian PAS Haji Sabri Shafie telah diterima sendiri oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini di pejabat beliau.

Tuan Guru ketika ditemui berkata kemasukan orang kuat umno ini adalah satu kehendak Allah sendiri dan ini membuktikan PAS yang mentadbir Kelantan lebih 21 tahun ini bukan sahaja diteliti masyarakat umum malah oleh orang kanan parti umno sendiri.

“ Kita lihat walaupun pelbagai tohmahan dan fitnah dilemparkan oleh pihak lawan terhadap PAS masa kini, namun ia tidak boleh menafikan kebenaran yang ada dan kemasukkan orang kuat umno Ketereh ini adalah salah satu langkah terbaik dan diharap dapat menyedarkan rakan-rakan beliau yang masih ada dalam umno untuk kembali ke dalam PAS”ujar beliau.

Nik Aziz juga berkata pelbagai pembohongan yang dilakukan oleh pihak lawan jelas tidak dapat memikat hati mereka yang benar-benar ikhlas untuk bersama dalam perjuangan PAS untuk menegakkan Islam dan di saat ini ia boleh menguatkan lagi perjuangan PAS di kawasan Ketereh khususnya.

Sementara itu menurut Haji Sabri, kemasukkan beliau ke dalam PAS adalah kerana menyedari suasana politik masa kini memerlukan masyarakat melayu bergabung dalam satu parti dan PAS adalah merupakan sebuah parti yang tepat untuk menyatukan masyarakat melayu yang umumnya beragama Islam.

Beliau yang merupakan ahli umno selama 38 tahun, sebelum ini adalah merupakan bekas ketua pemuda umno dan pernah menjadi calon umno di Dun Kadok telah meninggalkan parti tersebut pada awal November tahun lepas dan kini menyertai PAS berharap orang melayu di negara ini khususnya di Kelantan beralih arah ke parti PAS bagi meneruskan kesinambungan perjuangan Islam dan mengekalkan Kelantan di bawah pimpinan ulamak.

“Saya amat terharu kerana hari ini, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz sanggup menerima kehadiran saya bersama rakan-rakan ke pejabatnya dan menyerah sendiri borang keahlian PAS seumur hidup dan berjanji akan membantu jentera PAS dalam menangkis segala tohmahan dan fitnah parti umno demi perjuangan Islam”katanya lagi.

Turut hadir di pertemuan tersebut Senator Haji Rosli Ibrahim dan Setiausaha Politik Menteri Besar Wan Nik Wan Yusoff. -gegarkelantan






Berita 2

Bekas Pembantu Khas (PA) Exco kerajaan Negeri Sembilan Sertai PAS
Anuar [dua dari kanan] ketika bercakap kepada media selepas umumkan sertai PAS

Bekas Pembantu Khas (PA) Exco kerajaan Negeri Sembilan, Yunus Rahmat iaitu Anuar Hashim meninggalkan Umno dan menyertai PAS.

Beliau menyerahkan borang permohonan menyertai PAS itu kepada Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan Zulkefli Mohd Omar.

Anuar berkata, beliau meninggalkan Umno kerana parti itu sudah membelakangi perjuangan asalnya dan menyalahgunakan Islam.

"Umno telah mengambil pendekatan fitnah dalam politiknya dan ia sudah tidak selari dengan kehendak Islam," kata beliau dalam satu sidang media bersama Pesuhjaya PAS Negeri Sembilan itu.

"Saya menyertai PAS kerana perjuangannya sentiasa konsistem dengan Islam sejak dahulu hingga kini," kata Anuar. -HD

Negeri state exco’s PA quits Umno

Anuar Hashim decides to throw his lot behind PAS, saying Umno has strayed from its orginal struggle and indulging in slanderous politics

JELEBU: Negeri Sembilan state exco Yunus Rahmat’s personal assistant Anuar Hashim has quit Umno saying that he is fed up of the party’s ‘slanderous politics’.

An Umno stalwart for 35 years, Anuar, the personal assistant to the state agricultural, entrepreneur development and cooperative exco has decided to throw in his lot behind PAS.

He declared this at a press conference arranged by Jelebu PAS chief Kateran Marman over the weekend. Anuar said Umno has strayed from its original struggle and was abusing Islamic principles and teachings.

“Umno is indulging in slanderous politics and the actions of the party at the moment is not aligned with Islamic teachings.

“There are bigger and pressing issues that need to be addressed, like lack of job opportunities for graduates. Intead it’s abusing its power with slanderous politics.

“I decided to join PAS as it has been consistent in its struggle based on Islamic values and principles,” said Anuar.

“I have seven children who are all graduates, yet none of them are able to secure a government job.”

Felda mismanagement

On another matter, Anuar, who has served Felda or the Federal Land Development Authority for 23 years as an administrator, also criticised Umno for mismanagement of the scheme.

“When former Prime Minister Tun Abdul Razak launched the Felda scheme, it was to help the poor manage their own land and improve their lot.

“Now because of mismanagement by Umno-BN, the poor settlers are not fully benifitting from the scheme introduced by Razak,” said Anuar.

Felda’s cash reserve was around RM4.5 billion in 2004, but the amount has since declined to RM200 million.

Anuar pledged to convince many of his Umno colleagues to join PAS and work to help Jelebu PAS put up a good showing in the impending 13th general election.

State PAS commissioner Zulkefly Mohamad Omar welcomed Anuar into PAS, saying it will be a morale booster for the party in Jelebu, one of Umno’s fortresses in Negeri Sembilan. -FMT

Isnin, 9 Mei 2011

10 MEI 2011 - WARONG SONGKOK TINGGI


Warong Songkok Tinggi tetap mempertahankan ketinggian ego-nya.....

Tahniah BN : Harga gula naik 20sen mulai esok..


Berikutan Taib Mahmud kekal ketua Menter Sarawak seterusnya Kes Vedio Lucah kantoi serta Eskay berjaya buat sumpah laknat dan disusuli harga RON97 naik 20sen kemudian itu kecoh Big Dob and Utusan Meloyakan isu Agama DAN BERMULA TENGAH MALAM INI....HARGA GULA PULA NAIK 20SEN....
Hebatkan kronologi yang dikarang rejim UMNO....hahahaha...

Harga gula akan naik 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuatkuasa 10 Mei ini.

APA KA NAMA...BUAT LAWAK BODOH..hehehe...


Telus & Tulus SINAR 9 Mei 2011

Muka Depan
APA KA NAMA....BUAT LAWAK BODOH...HEHEHE..
(Jom...kita hehehehe..........)

http://www.sinarharian.com.my/SH/perak/

Ahad, 8 Mei 2011

Moh kite dengo Ceramah Sensasi Bukit Gantang


12 MEI 2011(KHAMIS)

PAS Kawasan Bukit Gantang mengadakan Ceramah Sensasi

Ceramah sensasi akan berlangsung pada 12 MEI 2011(KHAMIS) Jam 9.00 malam. Siri Penerangan bertempat di Markaz PAS Cawangan Taman Damai Simpang Taiping Perak.

Penceramah 1) Us Nik Abduh Nik Mat.(Exco Pemuda PAS Pusat)
Penceramah 2) Sdr Bob Lokman (Artis Popular Tanahair)

Semua masyarakat dijemput hadir.

<---------------------------------------
---------------------------------------------->

~~~ Mutiara Renungan ~~~
Orang beriman itu bertawakkal sepenuhnya kepada Allah setelah diberi hidayah meskipun mereka diganggu kerana mereka telah "berserah diri kepadaNYA"

12.Mengapa kami tidak akan bertawakkal kepada Allah padahal Dia telah menunjukkan jalan kepada kami, dan kami sungguh2 akan bersabar terhadap gangguan2 yang kamu lakukan kepada kami. Dan hanya kepada Allah saja orang2 yang bertawakkal itu, berserah diri"- Ibrahim

CERAMAH SELAMAT TINGGAL UMNO


‎9 MEI 2011(ISNIN)

PAS Kawasan Bukit Gantang mengadakan siri penerangan menggempur pemikiran UMNO.

Ceramah Selamat Tinggal UMNO akan berlangsung pada 9 MEI 2011(ISNIN) Jam 9.15 malam. Siri Penerangan bertempat di Pejabat PAS Cawangan Kg Kurnia Jaya,Kamunting.

Penceramah YB Salahuddin Ayub.

Semua masyarakat dijemput hadir.

Beza rumah pemimpin dan rumah rakyat di Malaysia


Inilah rumah pemimpin berjiwa rakyat
Ini lagi rumah pemimpin yang berjiwa rakyat
Umno dulu , kini dan selamanya
Biarpun miskin kami tidak menagih wang ehsan kami mahu royalti hak kami
ada pemimpin tapi kaki rasuah
ada pemimpin tapi kaki songlap duit rakyat
ada pemimpin tapi lupa diri tak ingat rakyat miskin
Ada pemimpin tapi gila kuasa sampai rakyat miskin diabaikan
Ada pemimpin tapi hidup berpoya-poya bermewah-mewah lupa
pada rakyat miskin
Ada pemimpin bodoh agama tak takut tuhan tak takut azab neraka
tanggungjawab pada rakyat miskin diabaikan
Ada pemimpin kaki judi wang berjuta dihabiskan diluar negara
rakyat miskin bersusah payah mencari sesuap nasi
Pemimpin hidup bersuka ria rakyat miskin hidup dalam derita
Rumah pemimpin bagai istana rumah rakyat miskin pondok buruk
Hidup pemimpin serba cukup hidup rakyat miskin serba kurang
Ada pemimpin kaki perempuan hidup rakyat di abaikan
Ada pemimpin kaki arak tak peduli rakyat yang miskin
Ada pemimpin pecah amanah simpan wang berjuta diluar negara
negara luar kaya raya negara sendiri rakyat merempat
Ada pemimpim berebut jawatan rakyat diperbodohkan
Ada pemimpin hanya pandai bercakap tapi cakap tak serupa bikin
Ada pemimpin namanya islam tapi perangainya seperti yahudi
Ada pemimpin sanggup menipu demi mengekalkan kuasa
rakyat miskin tidak diperdulikan

Inilah Gambar2 : Kebakaran Banglo 4 Tingkat S/U Agung UMNO, DS Tengku Adnan Tengku Mansor

Innalillahiwainnailaihirajiuunn...Taman Duta di Kuala Lumpur Sebuah pondok empat tingkat serba daif,serba usang terbakar awal hari ini. Berkepul-kepul asap berbau ongkos dan RON... Adakah merhein juga akan berkonsi sesak nafas akibat asap tersebut...










Rumah Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor di Taman Duta di Kuala Lumpur nyaris musnah apabila tingkat atas rumah banglo empat tingkat itu terbakar awal hari ini.

Tengku Adnan berkata kebakaran dipercayai berpunca dari bilik anak lelakinya, Tengku Mohd Hafiz, 15, apabila pendingin hawa di bilik tersebut mengalami kerosakan sehingga mengeluarkan percikan api.

"Ketika kejadian kira-kira pukul 5.30 pagi itu anak saya sedang tidur tetapi terjaga setelah terkena percikan api dari pendingin hawa berkenaan.

"Kemudian anak saya terus berlari ke bilik saya yang berada di tingkat yang sama bagi memaklumkan kejadian tersebut," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Tengku Adnan berkata sejurus selepas itu, beliau terus mengejutkan kesemua 15 orang penghuni di dalam rumah tersebut termasuk anggota keluarga dan pembantu rumah supaya keluar menyelamatkan diri sebelum menghubungi Jabatan Bomba dan Penyelamat.

"Semua penghuni rumah berjaya menyelamatkan diri tanpa sebarang kecederaan," katanya.

Sementara itu, Timbalan Penguasa Bomba dan Penyelamat Sentul, Halim Mustafa berkata enam jentera dengan 46 anggota dari balai Hang Tuah, Sentul, Sri Hartamas, Jinjang memgambil masa setengah jam untuk mengawal kebakaran.

Halim berkata bagaimanapun hanya bumbung dan tingkat empat sahaja yang musnah manakala tingkat satu hingga tiga tidak terjejas.

"Api di bumbung dan tingkat empat banglo yang berusia hampir 25 tahun itu merebak dengan cepat kerana strukturnya yang diperbuat dengan kayu namun tingkat bawahnya sempat diselamatkan," katanya.

Jumlah kerugian dan punca kebakaran masih dalam siasatan, katanya.

- Bernama