Pengikut

Isnin, 4 April 2011

UMNO tumpang menyalak di PRN Sarawak



Esok 6 April 2011 adalah hari penamaan Calon untuk Pilihanraya Umum bagi negeri Sarawak yang ke - 10. Pusat-pusat penamaan calon seluruh Sarawak akan menerima borang-borang pencalonan dari calon dan pencadang parti yang bakal bertanding.
Suasana-nya esok tentu hebat dan meriah.
Jika terjadi sesebuah PRK dalam negara pun keadaan menjadi amat meriah sekarang disebabkan kebangkitan rakyat untuk menolak kepimpinan BN yang semakin sekular dalam pemerintahan. Tentu sekali kehadiran para penyokong parti yang bertanding dengan jumlah yang sangat besar,kerana Bumi Kenyalang sebuah negeri yang berkeluasan 124,450 km² dengan Populasi 2,557,101 (Anggaran 2010). Ditambah pula dengan kemasukan para petugas dan penyokong dari semenanjung dan negeri Sabah.
Ahli Pakatan Rakyat,PAS,DAP dan PKR berkeadaan selesa di Bumi Kenyalang memandangkan semua calon ada diletak-kan bertanding bagi memberi saingan kepada BN. Namun kehadiran pemimpin2 dan ahli UMNO dari semenanjung boleh lah di ibaratkan datang ke Sarawak "Makan kenduri tanpa diundang". Selepas makan kenduri boleh balik kerumah..kerana parti UMNO tiada di Sarawak.Malaysia sudah 50 tahun lebih merdeka namun UMNO tetap gagal untuk diterima oleh keseluruhan rakyat di Malaysia..
Kepada pemimpin dan ahli UMNO yang menumpang berkempen di PRN Sarawak nanti,jangan-lah membawa perangai samseng dari semenanjung,jangan lah bawa perangai lucah dari semenanjung,jangalah bawa perangai memfitnah dari semenanjung...kelibat dan cara UMNO berkempen amat mudah dikenali...
Lens-lens akan memerhatikan gelagat kalian rejim UMNO...

PAS ada ahlinya di Sarawak,
PAS ada pejabatnya di Sarawak…
PKR ada ahlinya di Sarawak.
PKR ada pejabatnya di Sarawak…
DAP ada ahlinya di Sarawak..
DAP banyak pejabatnya di Sarawak…
UMNO ada apa di Sarawak…?????? Hanya ada puaka,jembalang,hantu dan anjing kurap yang datang dari semenanjung untuk berkempen di Sarawak….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan