Pengikut

Ahad, 2 Oktober 2011

TUN M semakin galak merapu



"Dalam satu kes melibatkan seorang Islam dan seorang bukan Islam, orang Islam dihukum potong tangan dan bukan Islam dijel....adilkah itu. Bagi Nik Aziz adillah, bagi saya tidak adil.

"Kalau nak potong tangan, sama-sama kena potong tangan, kalau jel, sama-sama masuk jel. Jenayah sama hukuman pun patut sama. " - Tun M pada perhimpunan perdana Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) siri kedua peringkat negeri di Dewan Wawasan semalam.

* Kenyataan ini jelas mantan PM ini masih belum faham dengan Islam sejak dahulu hingga kini....



Mustahil Jamil Khir Bahrom,Ust Firdaus,ustz dr Mashitah dan 40ulamak muda UMNO jahil tentang perkara ini..Tun M wajar dan wajib bagi mereka memberi tahu perkara sebenar mengenai Islam dan akibat dari kenyataan Tun M itu apa kesanya pada akidahnya sendiri.


Hukum Hudud ertinya hukum-hukum yang telah ditetapkan oleh ALLAH dalam AlQuran dan Hadith kadar hukumannya (seksaannya) ke atas kesalahan-kesalahan jenayah tertentu, yang tidak dibolehkan manusia mengubah, menokok atau mengurangkannya. Seperti, hukum potong tangan kepada pencuri, hukum dipancung kepala ke atas orang yang tinggalkan sembahyang tiga waktu berturut-turut sesudah dinasihati, hukuman sebat kepada pembuat fitnah, hukuman rotan 80 kali kepada peminum arak, hukuman rejam sampai mati kepada penzina yang sudah pernah berkahwin dan rotan 100 kali kepada penzina yang belum kahwin, dan lain hukuman yang terdapat dalam AlQuran.




Sumber: http://greenboc.blogspot.com/2011/10/umno-kalah-besar-jika-pru-13-sekarang.html





Tiada ulasan:

Catat Ulasan