Pengikut

Khamis, 26 April 2012

Orang Perak boleh sertai Himpunan Bersih 3.0 di Padang Polo Ipoh



Taman Rekreasi Sultan Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai Padang Polo, dekat Ipoh antara 11 lokasi Himpunan Bersih 3.0 yang dijadual berlangsung secara serentak di beberapa negeri mulai jam 2 petang esok. . 
Himpunan itu dijangka berlangsung sehingga jam 4 petang dan Dataran Merdeka di Kuala Lumpur dijangka menjadi tumpuan ramai termasuk media asing untuk membuat liputan penganjuran Bersih 3.0 yang menuntut pilihanraya yang lebih adil dan telus daripada kerajaan.
Jadi tiada sebab kepada orang di Perak yang mencintai ketelusan berpilihanraya di negara ini sertai himpunan Bersih 3.0 ini...jika kome-kome tak sempat,terkandas,terkantoi atau apa saje yang menyebabkan kome-kome tak dapat ke Kuala Lumpur...
Moh Yob dan Yong...orang Lenggong,orang Lumut,orang Bota,orang Tepen,orang Manong...Moh..semuanye ke Padang Polo Ipoh...

Selain Padang Polo dan Dataran Merdeka, Himpunan Bersih 3.0 juga akan diadakan di Dataran Bandaraya, Jalan Kolonel  Wilson di Johor; Dataran Pahlawan (Melaka); Dataran Pidato, Padang Kota Lama (Pulau Pinang); Padang Merdeka, Kota Kinabalu (Sabah); Dataran Seremban (Negeri Sembilan); Old Court House, Kuching Riverfront (Sarawak); Perkarangan Pejabat Daerah Miri (Miri) dan Sibu Town Square (Sibu).
Senarai kawasan dan jalan yang terbabit ialah:
- Stadium Merdeka
- Dataran Merdeka
-Jalan Raja Laut
-Sekitar Masjid Jamek
-Jalan Tunku Abdul Rahman
-Jalan Imbi
-Jalan Pinang
-Jalan Tun Sambathan.

2 ulasan: