Semarak-kan kebajikan hulur pada yang memerlukan ini

Semarak-kan kebajikan hulur pada yang memerlukan ini

Pengikut

Ahad, 6 Mei 2012

BERSIH himpunan orang bodoh – kata Cikgu Najmi ..??


Kerana  nila setitik rosak susu sebelanga,  begitulah  ibaratnya nasib guru-guru di tanahair ini pada jumaat  4 Mei 2012. Ini kerana seorang guru  yang  bertugas sebagai guru kunseling di Sekolah Kebangsaan Taman Palma Taiping terlalu taksub dengan fahaman politik kepada UMNO BN hinggakan sanggup melanggar etika seorang  guru dengan mempolitikan isu BERSIH 3.0 kepada murid-murid  disekolah tersebut.

Aku dapat tahu cerita ini apabila seorang murid tahun 6 yang terlibat didalam program kepimpinan di sekolah yang melibatkan murid yang memengang jawatan Pegawas Sekolah dan Ketua Kelas menceritakan kepada ibubapanya(Bapa murid cerita kat aku) Murid tersebut mendakwa  bahawa  seorang guru telah berkata  “Orang yang ke Kuala Lumpur  berbaju kuning pada 28 adalah orang bodoh” dan cikgu tersebut berkata kita jangan menyokong mereka yang bodoh itu. “Siapa yang tak sokong baju kuning tu angkat tangan…” inilah antara kata-kata cikgu yang dikenali sebagai Cikgu Najmi. Cikgu Najmi juga  dipercayai admin kepada sebuah blog yang  pro UMNO…tak silap aku blog Taipingmali( Gambar kiri dikatakan Wajah Cikgu Najmi seorang blogger upahan UMNO BN) 

Bapa kepada murid tahun ini  melahirkan rasa kecewa dengan sikap guru tesebut. Katanya  seorang  guru tidak wajar  bersikap sedemikian   dengan memasukan agenda  kepolitian kepada murid-murid di sekolah kebangsaan . Kalau hendak mengampu membodek  kerajaan UMNO BN sekalipun janganlah tunjuk-kan kebodohan diri dihadapan murid tahun 6.  Tidak mustahil golongan seperti  cikgu Najmi inilah yang bakal merosakan anakbangsa…beliau mungkin sanggup menayangkan gambar dan vedio lucah demi kepentingan politiknya kepada murid-murid.

** Cikgu Najmi….kalaulah  terlalu taksub  dengan UMNO BN..janganlah rosakan nama baik  dan maruah semua guru di tanah air ini …Kerjaya dan perjuangan dalam politik jangan dicampur gaul…cukuplah fitnah dan  kelentong cikgu di blog Taipingmali…  Kalau nak berkempen politik bukan dengan murid-murid disekolah,tapi dengan ibubapa kepada murid-murid…murid tahun 6  baru je  12 tahun umurnya…hahaha…

Biarlah kaki cedera  jadi tempang
Jangan otak jadi banggang

3 ulasan:

  1. ha! kalau pandai sangat kenapa hanya jd guru sekolah rendah sahaja? Belum lagi dapat Phd macam Hasan Ali...ha! ha!

    BalasPadam
  2. dengan budak-budak SK boleh buat macam tu...kalau buat SMK....x tau la apa jadi kat cikgu tu.

    BalasPadam
  3. Jika dah baik dgn UMNO kenapa tak ampu sampai naik jadi Pengarah Pendidikkan..Cikgu sekolah rendah saja ka upahnya???

    BalasPadam