Pengikut

Rabu, 3 Oktober 2012

Mati tercekik buah anggur

IPOH - Seorang kanak-kanak warga Bangladesh berusia dua tahun maut dipercayai tercekik buah anggur.

Kejadian berlaku ketika ibunya sedang sibuk mengupas kulit buah itu di rumah mereka di Kondominium Raya Ria, di Jalan Raja Dr Nazrin Shah, kira-kiran jam 10 malam kelmarin.

Mangsa Taheem Shahriar, 2, dipercayai berada berhampiran ibunya ketika itu.Tanpa disedari ibunya, kanak-kanak terbabit mengambil sebiji anggur dan memasukkan ke dalam mulut sehingga menyebabkan dia tercekik.

Seorang saudara mangsa yang enggan dikenali berkata, dia dimaklumkan selepas kanak-kanak tersebut meninggal dunia.Katanya, bapa kanak-kanak malang itu bekerja sebagai Pensyarah Perubatan di salah sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) swasta di sini manakala ibunya adalah surirumah.

“Saya difahamkan Taheem mempunyai masalah tonsil dan lehernya sedikit membengkak menyebabkan buah anggur sebesar guli itu tersekat di kerongkongnya,” katanya.

Dia ditemui di pekarangan Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), semalam.Menurutnya, ibu bapa kanak-kanak itu turut cuba menyelamatkan nyawa anak tunggal mereka namun usaha mereka gagal.

“Mereka terus membawa Taheem ke hospital untuk mendapatkan rawatan kecemasan."Kemudian disahkan meninggal dunia setibanya di hospital malam semalam (kelmarin),” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias mengesahkan ada menerima laporan berhubung kematian kanak-kanak terbabit.Katanya, siasatan awal mendapati kejadian ini diklasifikasikan sebagai kes mati mengejut kerana tiada unsur jenayah ditemui pada mangsa.

“Mangsa yang dibawa ke HRPB untuk mendapatkan rawatan bagaimanapun disahkan meninggal pada jam 10.25 malam semalam (kelmarin) dan mayatnya dibawa ke Jabatan Forensik HRPB untuk bedah siasat,” katanya.

Jenazah mangsa dijangka dibawa pulang ke Bangladesh untuk dikebumikan.

~Sinar


Tiada ulasan:

Catat Ulasan