Pengikut

Isnin, 29 Julai 2013

PFI 2013 : Kebebasan Media Massa Malaysia Terus Merudum Jatuh Ke-145 dari 122

...and big falls
Malaysia (145th, -23) has fallen to its lowest-ever position because access to information is becoming more and more limited - PRESS FREEDOM INDEX 2013 
- Malaysia (145, -23) telah jatuh ke kedudukan terendah  kerana akses kepada maklumat menjadi lebih terhad.
......................
Kedebuk..!!!!... jatuh 23 anak tangga... 
Inilah yang boleh dibanggakan rakyat Malaysia dan Bos Kementerian Dalam Negeri (KDN) tentu amat-amat berbangga dengan kedudukan kebebasan media massa tanahair yang saban tahun merudum jatuh...hahaha...

Pada pendapat Orangni keadaan ini terjadi hanyalah berfaktor berkepentingan  politik..itu-lah sebab utamanya. 

Disebabkan kengkangan maklumatlah maka terjadi penyalahan gunaan laman media sosial di-internet,kerana rakyat dah teramat fedup dan meluat dengan bahan berita yang amat berat sebelah. 

Semua bahan berita dikawal rakus oleh puak UMNO BN dari siarkan di Media Massa Arus Perdana seperti Media Prima TV3,Utusan Meloya dan sebagainya.

Media cetak alternetif dari pihak pembangkang akan disekat,konon-nya dengan berbagai alasan politik yang tak masuk akal.

Tindakan KDN merampas Harakah dan Suara Keadilan dirampas semata-mata menyekat maklumat kepada rakyat,jesteru itu media laman sosial-lah menjadi saluran pilihan kepada rakyat yang dahagakan maklumat berfakta tepat.

Banggalah puak yang menyokong UMNO BN...mungkin tahun akan datang kebebasan Media tanahair bakal jatuh lagi demi menyelamatkan kroni dalam UMNO BN.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan