Pengikut

Jumaat, 7 Mac 2014

Sungguh Penting Bontot Saiful Bukhari

Sejujurnya.

Mana2 perempuan memang tak boleh terima Saiful takde kudrat nak lawan Anwar ketika diliwat. Siyes. Mana2 perempuan memang tahu sangat kalau2 ada orang nak rogol mereka, mereka pasti sedaya upaya lakukan macam2 perkara untuk memastikan perkara itu tidak terjadi. Macam kes seorang remaja sanggup terjun dari kereta selamatkan diri dari dirogol. 

Dan, sejujurnya, pada BN kes bon*o* Saiful lebih penting dari masalah negara agaknya.

8 kes yang membabitkan penyelewengan kakitangan kerajaan seperti yang didedahkan oleh audit negara tahun 2013 dipulangkan semula kepada SPRM oleh pejabat peguam negara. Tak boleh dakwa atas alasan takde bukti katanya.

Kes NFC, tak didakwa. Takde bukti penipuan katanya.

Kes PKFZ, dakwa tapi semua pesalah terlepas dan kerajaan memutuskan untuk tidak lakukan rayuan semula katanya.

Macam2 kes daripada kes kecil2 hinggala kepada kes besar2 termasukla kes bumbung runtuh di Terengganu.

Kes2 yang membabitkan penyelewengan dan rasuah.

Apa tindakan kerajaan? Kalau tak siasat, dia sokong. Kalau tak sokong, dia dakwa alah kadar, lepas dakwa seketika tetiba lepas. Kalau bersalah pun penjara setahun. Tapi itupun entah bila tahun masuk penjara tah (merujuk kepada kes Khir Toyo).

Memang kerajaan buat acuh tak acuh aje melayan kes2 penyelewengan. Tapi bila babitkan kes bontot si Saiful, usah kata rayu berkali2, bahkan benda takde bukti pun dorang sanggup dakwa sebagai kes. Nak tahu apa bukti kukuh yang mengatakan Anwar meliwat Saiful?

Saiful sebagai saksi.
Saiful sebagai mangsa.

Saiful sebagai saksi bagitau polis dia sebagai mangsa liwat.

Maksudnya hanya bersandarkan kepada keterangan Saiful semata2 kes ini berjalan di mahkamah. Dan entah macam mana, tetiba kerajaan Malaysia = kakitangan kerajaan = pendakwaraya dan polis tetiba mewakili dan menyebelahi Saiful tak semena2.

Ada logik ka?

Kalau motor ko hilang kena curi, ko tahu sapa curi, g balai report, ko sebagai saksi, sebagai mangsa, ko rasa polis nak heran dengan kes ko dan buka kertas pendakwaan?

Jawapan dia jangan harap. G MAMPOS LA KAU.

Tapi kes Saiful memang pelik sikit. Bukan saja bukti dan keterangan yang tercatat di mahkamah tersangatlah bodoh bahkan BN baru aje mengambarkan kepada kita yang B*NTOT SAIFUL lebih penting dari menyelesaikan masalah rakyat yang berpunca daripada pentadbiran pemimpin2 BN yang sesetengahnya tidak amanah, tidak jujur, terlibat dalam rasuah dan pelbagai skandal penyelewengan yang membabitkan wang pembayar cukai. Bila dah terlalu banyak songlap dan kerugian sana sini, akhirnya cukai2 baru, kenaikan cukai2 sedia ada, semua dihadapkan ke atas rakyat bagi menutup kepincangan pentadbiran kerajaan sedia ada.

Lue fikirlah sendiri
.


Nukilan- FB Ameno World


1 ulasan: