Pengikut

Rabu, 3 Disember 2014

KETUM di tarik gelaran anugerah


SHAH ALAM: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, menarik balik darjah kebesaran yang membawa gelaran Datuk Seri yang dikurniakan kepada KETUM  (Ketua Umum PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkuatkuasa 3 November lalu.

Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani, dalam satu kenyataan media, berkata penarikan Darjah Kebesaran Seri-Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SAAS) itu diputuskan baginda Sultan Selangor selepas berunding dengan Dewan Di-Raja Selangor.

Katanya, darjah kebesaran yang diberikan pada 1992 itu ditarik balik oleh Istana Selangor berikutan tindakan dan perlakuan Anwar sejak akhir 2013 yang mempersoalkan kewibawaan Sultan Selangor dan Institusi Raja dalam menyelesaikan kemelut pelantikan Menteri Besar Selangor dan hal berkaitan isu agama Islam yang Sultan mempunyai kuasa eksekutif serta sebagai Ketua Agama. 

2 ulasan:

  1. cuba tanya TGHH awak tu, dan minta dia jawab dengan ikhlas, SIAPA yang dia maksudkan edar pil kuda dan angkat gambar stalin. ingat kat kubur nanti malaikat akan tanya...

    BalasPadam
  2. Betul tu,saya sokong 100%.Angkara mulut badan binasa.Seorang mukmin yang baik ialah manusia akan selamat daripada tangan dan lidahnya.

    BalasPadam