Pengikut

Selasa, 8 Mac 2011

Harga RON95 perlu dikaji semula


KUALA LUMPUR 7 Mac - Harga petrol RON95 perlu disemak semula sekiranya harga pasaran minyak mentah dunia kekal melebihi AS$100 (RM300) setong dalam tempoh lebih tiga bulan.

Ketua Pegawai Eksekutif Institut Kepimpinan dan Strategi Asia (ASLI), Datuk Michael Yeoh berkata, kerajaan perlu menilai semula harga tersebut bagi memastikan pemberian subsidi tidak akan meningkat.

''Pada masa ini harga pasaran minyak mentah dunia berlegar melepasi AS$100 (RM300) setong ekoran krisis politik yang melanda Timur Tengah yang merupakan antara pengeluar minyak terbesar di dunia.

Terima Kasih Melayu, Sebab Kamu, Petrol Hendak Naik Lagi

Hah! Macam ada ura-ura sahaja petrol hendak naik. Dengan alasan periuk. Hendak naik sebab harga minyak sedunia naik. Naik hingga 100 US dollar setong. Lebih kurang RM300 setong. Hamba tidak sangka pula pakar ekonomi di Malaysia ini akal tidak cerdik belaka. Kita jual minyak, harga pula naik, maksudnya kita dapat untung lebihlah. Tetapi yang pelik ke tahap gabannya, harga minyak yang dijual kepada rakyatnya pun naik. Bertambah-tambah untunglah. Amboi-amboi, senangnya kerja mencuri duit rakyat untuk dapat untung berlipat ganda.

Terima kasih banyaklah kepada pengundi Melayu yang akal tak kecapaian kerana masih mengundi cap dacing. Kerana kamu semua kelabu mata dengan rasuah, kerana kamu jahil agama dengan berakidahkan hidup melayu, maka bertambah suka hatilah bn hendak menaikkan harga petrol sesuka hati mereka. Padan muka melayu.

Lain kali, jika hendak capai akal geliga, bacalah Harakah, bacalah Siasah, bacalah HarakahDaily, bacalah Tranungkite, bacalah blog-blog mesra Pakatan Rakyat, bacalah blog hamba, jangan dok asyik baca utusan meloya, berita hairan, blog umno apco yang cap ayam, yang suka sangat buat perkara haram jadah fitnah. Lebih-lebih lagi, jangan dengar kata Brahim Ali cap katak itu, dia itu memang katak serupa Zulkifli nordin yang penipu do'oh itu.

Cuba-cubalah jangan malu-malu dengan akhbar-akhbar picisan parti bukan bn. Beranikan diri untuk mendengar ceramah PR. Kita tiada maki hamun seperti yang selalu digembar-gemburkan oleh umno. Penceramah PR bukannya ummi hafilda siderhaka kepada ayah kandung.

Jika melayu masih tidak berubah juga, jangan salahkan PR jika Malaysia akan hancur lumat kerana rasuah yang berleluasa sehingga kerajaan menjadi papa kedana.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan