Pengikut

Selasa, 8 Oktober 2013

Sila Periksa Wajah Bil Terbaru TNB Anda (2) : Sapu Tetap Sapu Hanya Nama Saja Di-Tukar

Sebelum ini_ Bil bulanan TNB setiap bulan bil yang anda terima_anda boleh periksa kemungkinan ada bahagian yang bertajuk " KUMPULAN WANG TENAGA BOLEH BAHARU" dikenakan dalam bil yang anda terima. Kalau dikira jumlah yang di-ambil TNB sekitar 1% setiap bulan.

Maka timbul persoalan-nya apakah maksud " KUMPULAN WANG TENAGA BOLEH BAHARU" kerana setelah diajukan soalan dikuanter TNB jawapanya berbunyi "Ini adalah potongan untuk kempen kerajaan, kami hanya kutip saja.." _ itu saja jawapan TNB.

Adakah TNB secara senyap-senyap menjadi balaci kepada kerajaan UMNO BN untuk kutip duit rakyat..???


DAN kini..... Kertas Bil bulanan TNB telah berubah wajah_bukan nak sentuh hal rekabentuk wajah bil terbaru TNB_lantak pegi la nak taruh muka Najib atau Rosmah sekali pun_tapi nak sentuh tentang bahagian yang bertajuk "Kumpulan Wang Tenaga Boleh Baharu" sudah di tukar nama pulak dah dengan nama "DANA WANG TENAGA BOLEH BAHARU".

Sapu tetap sapu,balun tetap balun...itulah yang boleh dikatakan_dari nama "Kumpulan Wang Tenaga Boleh Baharu" kepada "DANA WANG TENAGA BOLEH BAHARU" potongan secara senyap-senyap tanpa ditahu hujung pangkal sebabnya oleh penguna tetap dijalankan...hahaha....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan