Pengikut

Ahad, 17 Mac 2013

Peminat dan Penyokong Nizar Kecewa di Bagan Serai

"Kita telah bersetuju untuk bersetuju antara satu sama lain dan kita juga telah bersetuju untuk tidak bersetuju antara satu sama lain" - Inilah ungkapan yang unik dalam Pakatan Rakyat. Ungkapan ini Orangni dengar dalam satu ceramah di negeri Perak dari seorang pimpinan PAS.

Atas ungkapan dan kata-kata diataslah Orangni terpanggil nak sentuh satu kejadian atau satu perkara yang mengunakan sebahagian ungkapan diatas dirangkap akhir "Kita juga telah bersetuju untuk tidak bersetuju antara satu sama lain".

Kejadian pada program Jelajah Merdeka Rakyat pada 15 Mac 2013 yang bertempat di Taman Serai Perdana Bagan Serai,Orangni dapat tahu ramai yang kecewa serta tidak setuju dengan apa yang berlaku..!!! 

Bukan tidak setuju dengan program yang di hadiri oleh DS Anwar Ibrahim dan beberapa pimpinan negeri Perak,tetapi mereka terang-terang tidak suka dengan sikap macam biadap penganjur program pada malam tersebut di Bagan Serai terhadap  Pengerusi Pakatan Rakyat Negeri, Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin.

Pengerusi majlis program Jelajah Merdeka Rakyat malam tersebut memang wajar belajar adap dan sopan kalau sayangkan semangat Pakatan Rakyat, sehinggakan dalam ucapan alu-aluan pengerusi pun nama DS Nizar tidak disebut. Mengapa..?? Adakah terlupa..? Sedangkan bukan ada ramai pun pimpinan PR yang hadir pada malam tersebut.

Ramai dikalangan hadirin yang datang tertanya-tanya kenapa DS Nizar tidak diberi peluang berucap diatas pentas malam tersebut,muka beliau ada terpampang di poster dan sedangkan beliau juga adalah pengerusi PR Perak,pengerusi majlis terpekik terlolong membuang masa boleh pula. "Seolah-olah kehadiran atau kedatangan DS Nizar tidak di-undang pengajur"- kata seorang rakyat diprogram tersebut.

Orangni nak bagitau....andaikata pengerusi atau penganjur terlalu emosi dengan perebutan kerusi dibeberapa lokasi di Perak,janganlah sampai dalam program rakyat sebegini pun nak dijadikan tempat melepaskan segalanya. Ingat...!!! itu program Jelajah Merdeka Rakyat,yang datang rakyat dan yang menilai itupun rakyat juga,termasuklah Orangni pun rakyat juga.
Kalau tidak dialu-alukan jangan taruh muka dalam poster


"Kita telah bersetuju untuk bersetuju antara satu sama lain dan kita juga telah bersetuju untuk tidak bersetuju antara satu sama lain"


Tiada ulasan:

Catat Ulasan