Pengikut

Jumaat, 3 Mei 2013

Dilucutkan Jawatan Pegawai Pemerintah Tentera serta di Arah Tukar Serta Merta Kerana Dakwat Kekal SPR

PULAU PINANG: Pegawai Pemerintah Skuadron No 12 Pengkalan Udara DiRaja Malaysia (TUDM)  Butterworth, Mejar Zaidi Ahmad ditukarkan serta merta ke Kuala Lumpur bermula hari ini kerana membuat laporan polis isu dakwat kekal yang tidak kekal.

Bagaimanapun beliau memohon perpindahan itu ditangguhkan sehingga hari Isnin 6 Mei minggu depan  ekoran beliau sedang disiasat oleh Lembaga Siasatan TUDM di sini.

(Laporan polis yang dibuat oleh Mejar Zaidi, isteri dan rakan-rakannya tersebar merata. Kerana membuat laporan polis beliau dipersalahkan dan ditukar serta merta)   "Surat arahan telah dikeluarkan oleh TUDM di mana saya ditukarkan ke Kuala Lumpur hari ini. Tetapi saya minta tangguh ke Isnin kerana di sini pun sedang diadakan satu Lembaga Siasatan berhubung kes saya, " beritahunya kepada Harakahdaily.

Kata Zaidi lagi, bukan sahaja pertukaran dibuat akibat arahan tersebut malahan secara rasminya telah dilucutkan dari jawatan Pegawai Pemerintah No 12 Skuadron Pengkalan Udara Butterworth dan terlepas peluang dinaikan pangkat ke Leftenan Kolonel TUDM.

Dua hari lepas Zaidi, isterinya Shafinah Abdul Hamid dan Juruteknik TUDM, Jamal Ibrahim membuat lapuran polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Utara di Kepala Batas.

Laporan itu dibuat kerana dakwat kekal yang dicalit di jari telunjuk tangan kirinya semasa pembuangan undi awal luntur apabila di basuh dengan sabun dan pencuci tangan.

Mereka antara pengundi awal yang menyangkal kenyataan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) kononnya dakwat yang digunakan boleh bertahan seminggu.-Harakah

3 ulasan:

  1. Sabar je, 6 Mei nanti tukar balik kat tempat asal.

    BalasPadam
  2. BUDAKBOY

    Mejar Zaidi Ahmad TUDM TIDAK melakukan sebarang kesalahan di bawah Akta Angkatan Tentera 1972, pindaan 1996 (Seksyen 38 hingga 88 tidak boleh dipertuduhkan ke atas beliau. Seksyen 87, Kelakuan Yang Memudaratkan Perkhidmatan kurang sesuai).

    Jika pihak TUDM menggunakan Seksyen 51, Tidak Mematuhi Perintah Tetap Unit, kes akan menjadi lebih bercelaru.

    Pesanan gua kepada mej zaidi, Allah bersama lu beb.. jangan risau..

    BalasPadam
  3. tapi kini Mejar Zaidi Ahmad TUDM akhirnya di buang kerja akibat tindakannya sabo je la


    BalasPadam