Pengikut

Jumaat, 7 Jun 2013

MCA bakal jilat ludah sendiri hujung tahun ini

ALOR SETAR - Usul MCA tidak menerima sebarang jawatan dalam kerajaan boleh terbatal sekiranya perwakilan parti itu mencadangkan usul baharu menerusi Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM).
Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek bagaimanapun berkata EGM tersebut hanya boleh diadakan sekiranya mendapat sokongan sekurang-kurangnya satu pertiga daripada perwakilan pusat iaitu 800 daripada 2,400 perwakilan pusat.
MCA pada AGM 2011 dan 2012 membuat resolusi bahawa parti itu akan menolak semua jawatan dalam kerajaan di peringkat persekutuan dan negeri jika prestasinya lebih teruk pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU), 5 Mei lepas.
Pada PRU13, MCA hanya memenangi tujuh daripada 37 kerusi Parlimen dan 11 daripada 90 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) yang ditandinginya.
Pada 2008, MCA memenangi 15 kerusi Parlimen dan 32 kerusi Dun.
................................
Haiya...Bos MCA sudah tertekan...ma....
Sebab...
YB-YB dari MCA yang menang dalam PRU-13 nampaknya ada ramai yang tak senang duduk serta menyesal dan tak setuju dengan usul yang tidak menerima sebarang jawatan dalam kerajaan kalau MCA kalah teruk...
Orangni yakin hujung tahun ini usul tersebut akan terbatal dan akan di-jilat kembali ludah serta kahak mereka sendiri. Dan mungkin lebih awal dari itu usul akan terbatal.
Sesungguhnya siapa yang tak mahu jawatan dan kuasa jika bersetongkol dengan BN....hahaha....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan