Pengikut

Jumaat, 8 November 2013

Edisi Demam Panas: 15 Cabang PKR Sabah Akan Bubar Dan Sertai Parti Baru Dalam Waktu Terdekat..???

Demam pemilihan UMNO dah habis,kini mula rasa dedaq (cam mau demam)sebab pemilihan dalam PAS akan berlangsung,tapi harap-harap akan kebah sebelum demam...hahaha... 

Tapi yang dah mula rasa panas dan bakal kena demam panas tahap kritikal ialah PKR_Kenapa pulak PKR..???

Haaa...ini cerita panasnya....Sorang demi sorang ahli PKR yang berjawatan seperti ADUN mula buat acara lompat katak sejak beberapa hari ini semuanya dari negeri Sabah bah...itu yang berjawatan...yang ahli biasa..??...pikir-pikirlah bah...hahaha....

Terbaru ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Matunggong, Datuk Jelani Hamdan dari Parti Keadilan Rakyat hari ini mengisytiharkan peletakan jawatan Naib Pengerusi 1 PKR Sabah berkuat kuasa serta merta.

yang bestnya beliau menjelaskan bahawa dakwaan dia akan keluar daripada PKR langsung tidak timbul kerana pada hakikatnya tidak menjadi ahli parti berkenaan.

Pelik kan..??? Boleh jadi ADUN atas tiket PKR tapi bukan ahli PKR...apa ni..bah...??? 

Orangni dok fikir-fikir dan dapat jawapanya_mungkin memang benar beliau bukan ahli PKR tapi ahli UMNO...itu-lah jawapanya...bah...

SEBAB..!! Ada desas-desus yang mengatakan akan ada ramai lagi mereka yang didalam PKR di Sabah bakal masuk acara lompat katak ini.

KERANA..!! Beberapa parti baru yang dah diluluskan ROS khabarnya telah bersedia menerima mereka. Ini semua mungkin projek sulit UMNO Sabah yang mungkin ramai tak ambil tahu atau terlepas pandang ataupun mungkin tak tahu.
Keratan akhbar mengenai parti baru yang diluluskan ROS
Parti Pembangunan Warisan Sabah / Sabah Heritage Development Party (PPWS) salah satu parti yang dikatakan bakal menjadi tempat katak-katak ini berpindah randah dari PKR.

Paling panas tahap tinggi ialah ada yang mengatakan 15 cabang PKR akan dibubar di Sabah dan bakal menyertai parti tersebut kemudian parti yang mesra BN ini bakal dirasmikan.

BENARKAH Cerita ini...???? Sama-sama kita nantikan irama politik tanahair yang sentiasa panas hanya sekejap suam dan panas kembali serta kadang-kadangnya amat terik sekali panasnya.....hahaha...

Kepada PR khususnya PKR hanya satu soalan yang teringin Orangni mau tanya... APA MAU BIKIN..BAH...???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan