Pengikut

Ahad, 7 Oktober 2012

YB Rosli ADUN Terong tak boleh pakai, JKKK pula mengugut saya - Puan Juwita

TERIMA KASIH USTAZ,TERIMA KASIH DATO’ NIZAR,TERIMA KASIH PAS,..harapkan Adun kami (Yb Trong ) maka tak merasa lah saya rumah ini.

Itulah sebahagian sungkapan yang terkeluar oleh Puan Juwita setelah beberapa tahun berada didalam rumah yang serba daif ala pondok (dangau durian).

Bekalan sumber air harian terpaksa mengunakan air perigi yang di pam masuk,Akibat JANJI TAK DI TEPATI.

Ini kisahnya...Puan Juwita seorang ibu yang mempunyai 3 orang anak sebelum ni hanya tinggal didalam rumahnya yang dibaluti bendera BN,gambar yang diatas berplawood selepas pihak Pas sg Kerang (DUN TRONG) bergotong royong membantu membeli playwood.

Selepas itu perkara itu dibawa oleh Pusat Khidmat Ds Nizar untuk perhatian Pihak baitulmal dan akhirnya berjaya mendapatkan kerjasama bagi membina rumah yang lebih selesa kepada keluarga ini dan perkara ini di uruskan oleh pihak pembantu Ds Nizar sdr Hj Zainuddin Hamzah, yang agak melucukan ialah pihak JKKK menganggu proses tersebut dengan member amaran serta mengugut Puan juwita agar tidak bekerjasama dengan pihak PAS.

Malah selepas berjaya dibina pun pihak JKKK sanggup tidak memberi pengesahan untuk urusan memasukkan meter air...ini yang dikatakan "dasar membantu Melayu cara melayu yang di CAPATI".

- Fb Muhammad Hasrul Qoorata


Tiada ulasan:

Catat Ulasan