Pengikut

Khamis, 25 April 2013

Gempar..!!!! MyTentera: Anggota Pranita Melayu, Tapi Dalam SPR Nama Jeffrey Heng

Gambar hiasan: MyTentera
Bagi anggota Angkatan Tentera Malaysia semua sedia maklum,khususnya bagi Tentera Darat bahawa nombor tentera didalam kad pengenalan tentera atau BAT C10 MyTentera diawalnya (Kepala Nombor) bagi anggota Pranita (Wanita) akan bermula dengan angka 500 bagi Lain-Lain Pangkat (LLP). 

Seorang ibusaudara hairan bagaimana anak saudaranya seorang pranita yang bertugas di Kuala Lumpur mengadu kepadanya  bahawa apabila  disemak daftar pemilih di laman SPR tertera nama individu yang tidak dikenali.

Menurut ibusaudara ini, nama anaksaudaranya ialah Hasnida bt Khalid bernombor tentera 5007035 dan apa yang mengejutkan apabila disemak dilaman SPR  nama Hasnida  tiada sebaliknya individu bernama Jeffrey Heng @ Heng Jit Neum dilihat mengunakan nombor tentera-nya.

Hasnida seorang tentera berbangsa Melayu,bagaimana pula boleh individu bernama bukan melayu mengunakan nombor tenteranya. 

Diyakini memang ada unsur tertentu dalam kes ini, daftar pemilih SPR dilihat amat pincang dan tidak telus,semuanya kerana ingin menjalankan misi untuk memenangkan UMNO BN dalam PRU13 ini.

Mungkin ini hanya salah satu diantara beribu atau berjuta individu anggota ATM yang MyTentera mereka telah dipergunakan oleh SPR untuk memenangkan UMNO BN dengan tektik kotor dalam PRU13. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan