Pengikut

Rabu, 30 Januari 2013

Ustaz Kazim dijemput UMNO untuk berceramah Politik Perdana di Selama Perak


Sejak namanya disebut-sebut bakal jadi calon PRU akan datang, semakin galak mengila sasau Ust Kazim naik pentas ceramah  tajaan UMNO, dulu kata-nya tak moh (tak mau) terlibat dengan pentas politik,cuma nak cakap pasal Islam saja,tapi dalam dok kata tak mau sentuh politik selalunya auta Kazim saja,dia balun juga cakap politik.

Sekarang ni banyak tergantung banner-banner muka Kazim kat kawasan Larut,konon-nya ceramah Perdana pada 2hb ni...tapi hakikatnya ialah Ceramah Politik Perdana sebab memang sah dianjurkan oleh UMNO kat sini.

Ramai orang kat sekitar Sungai Tapah dan Sungai Bayor Selama kata Ceramah Kazim ni semata-mata nak balas balik ceramah-ceramah yang dibuat oleh PAS yang ahlinya ramai disini.

Memang betoi pun....dah banyak kali aku dan member dok skodeng ceramah Kazim ni, dari apa yang dok dengar memang Kazim ni bersifat terlalu pro pada UMNO nampak amat jelas..dia cuba nak selindung-selindung,tapi selalunya kantoi...haha....

Kemungkinan sebab dah terbayang nak jadi YB UMNO sebab khabarnya MB Haram Perak Zambry Kadir pun ada mengharapkan Kazim ni bertanding dalam PRU akan datang.

Maklumat terbaru yang panas mengatakan tembelang Kazim sekarang sudah pecah di Kedah, kalau dulu jadual kuliah Kazim dibeberapa masjid kat  Kedah memang penuh jadualnya.

Khabarnya setiap bulan Kazim ke Kedah untuk Kedah,tapi sekarang semua masjid di Kedah sudah membatalkan kuliah-nya disebab kuliah-nya banyak menghentam Pakatan Rakyat dan membodek UMNO BN.

"Tuan-tuan semua pegi masjid untuk sembahyang...tuan-tuan hanya tau pegi saja masjid,tahu tak siapa yang buat masjid-masjid yang besar-besar dan yang cantik ini,semuanya tu Kerajaan yang dok Putrajaya buat...bla...bla..bla..." - inilah ayat wajib dari mulut Ust Kazim dalam membodek UMNO BN dalam siri kuliahnya dimana-mana masjid termasuk di Kedah.

Nak jadi cerita... Sebuah masjid di Kedah sudah hantar surat rasmi menegur cara Kazim memberi kuliah, tapi dah memang perangai hipokrik UMNO dah sebati dalam diri Kazim, beliau dikatakan memutar belit cerita disebuah masjid lain dinegeri Kedah juga ketika memberi kuliah,konon-nya ada orang kat satu masjid hantar "Surat Layang" mempertikaikan caranya menyampai kuliah. Katanya "Orang yang hantar surat layang ni penakut,tak bermoral..bla...bla..bla...".

Allah Maha Kuasa... Dalam dok sedap Kazim membalun konon-nya terima surat layang tersebut,rupa-rupanya kat depan Kazim ialan individu dari AJK masjid yang hantar surat tersebut. "Kalau surat layang...mana ada nama dan alamat pengirim, kami yang buat surat tu..itu surat rasmi bukan surat layang" - Balas AJK masjid tersebut.

Kejadian ini telah membuatkan Kazim membatalkan semua kuliahnya di Kedah,kerana tahu tembelang kaki putar alam-nya dah terbongkar.'

Ada sumber juga mengatakan Kazim sekarang dok merayu nak minta disambung semula kuliah dibeberapa masjid kat Selangor yang dikatakan menghentikan menjemputnya...apa sebabnya pun aku tak tahu,mungkin sebab yang sama juga.

Lepas ni Kazim hanya kuliah di sekitar Perak saja la...itupun atas jemputan UMNO saja.....hahaha....

60 ulasan:

  1. wahhh. blog paling sial sekali pernah aku tengok. ko pandai baca kitab ? dah hafal quran berapa juzuk dah ? alamak , kat dunia ko lepas lah tulis fitnah bagai. akhirat. ko jawab sendiri ye. Semoga Allah Selamatkan Perjuangan Ustaz Kazim Elias Al-Hafiz.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Aamin.. =)
      *saya sokong awak Nick!

      Padam
    3. ramai yg dengki ngn ustaz kazim skrang ni..xpela..allah jaga ustaz...insyaallah..

      Padam
  2. nama saja perjuangan Islam...masyallah insaflah sanggup tuduhan bukan bukan.

    BalasPadam
  3. admin taksub sangat dengan Anwar ni..

    BalasPadam
  4. AL FITNAHTU ASYADDU MINAL QOTL !! MEMFITNAH LEBIH BESAR DARI MEMBUNUH , BERTAUBATLAH MADZAM TOKLAH !!

    BalasPadam
  5. ni kira jaja fitnah macam jual makanan je puak2 penjilat kaki dap ni..

    BalasPadam
  6. perangai camni ade hati nak tengok islam tertegak kat negara kita?...
    muhasabah diri tu sikit....

    banyak sangat dah amalan tu sampai sanggup nak bagi free je kat ustaz kazim?...
    keturunan siapa la ni...memalukan betul

    BalasPadam
  7. malu aku ada orang Islam macam ni

    BalasPadam
  8. lebih baik ko minta maaf dgn Uztaz Kazim ni hah...daripada ko fitnah memkhinzir buta ni...mati sok lu pikir la sendiri..dah ade blog gunekan la sebaik mungkin demi menjaga Agama Bangsa dan Tanah Air.. tpi kalau ko kapir... nak kate ape lagi

    BalasPadam
  9. terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata, dah x boleh patah balik,

    jaga2, disebabkan kata2/tulisan, jadi binasa, ustaz tu mnyampaikan ilmu, kau ada sampaikan ilmu? bawak taubatlah....

    BalasPadam
  10. Baik hang belajar kenal Iblis. Kenal iblis kenal lah nafsu jahat yg dok nampak org lain tak betul.

    BalasPadam
  11. Jangan la kita taksub sgt dgn politik ni..Jangan disebabkan politik kita jadi buta untuk menilai.. Ustaz Kazim byk sampaikan ilmu dakwah.. Banyak2 la istighfar..

    BalasPadam
  12. ust kazim difitnah sbb dijemput ceramah oleh org umno. apa dia ingat islam ni hnya utk pas/pkr je?? ni lah jadinya klau beragamakn parti politik,,,

    jangn mengharapkan islam yg unggul la kalau diri sendiri low class muslim.
    "Cukuplah seorang itu dikatakan pendusta, jika menyampaikan setiap apa yang dia dengar"
    [Sahih Muslim]

    BalasPadam
  13. subahanallah... semoga bloger ni di beri petunjuk dan rahmati Allah... dia menuduh seorang ulama yg berkerja keras demi perpaduan umat islam, bak tanya, dh byk ke masukkan org kapir jadi islam??? kalau setakat duduk sini buat fitnah sama mcm kapir yg takde agama. so islamkan diri sendiri dulu sebelim nak kutuk org. nak tahu macam mana nak masuk jadi islam walaupun dah islam??? hah jumpa al fadhil ust Kazim.

    BalasPadam
  14. kaji dulu sblm tulis, selepas ustaz kazim keluar dr hospital thn lepas dia dah umumkan dia hanya akan berceramah sekitar Perak saja atas sbb kesihatan dan nak menumpukan pd sekolah pondok dia.

    BalasPadam
  15. kolot btoi laa pemikiran blogger nie...
    politik pnya psai smpai duk fitnah bgaii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup..setuju dgn fadzil...sya pun sokong pas..tapi kalo berpolitik smpai buat blog fitnah gini takdaklah..kalaulah ini pun betul tu jadi mengata..lagipun kalau dia nk ceramah umno pun,sapa bleh nk halang..hak masing2..yg pting admin blog ni mesti kena selalu tgok perkara baik dlm diri orang lain..jgn asyik duk cari yg buruk je..nanti buruk kita sendiri yg org lain nmpak...lgpun kalu dlm ayat tu duk selalu pakai ayat "dengar crita,maklumat terbaru" itu dah macam x sahih..pergi la tnya ustaz kazim sendiri..lg sahih..jangan duk dengar2 crita ja...kerana anda sorang Pas bleh malu..

      Padam
  16. Ana rasa lebih kita muhasabah diri kita ni dulu sbelum nak muhasabah diri org lain fian
    Allah swt " peliharalaj dirimu dan ahli keluargamu Dr azan API neraka". Wallahu'alam..

    BalasPadam
  17. "Tuan-tuan semua pegi masjid untuk sembahyang...tuan-tuan hanya tau pegi saja masjid,tahu tak siapa yang buat masjid-masjid yang besar-besar dan yang cantik ini,semuanya tu Kerajaan yang dok Putrajaya buat...bla...bla..bla..." - inilah ayat wajib dari mulut Ust Kazim dalam membodek UMNO BN dalam siri kuliahnya dimana-mana masjid termasuk di Kedah.

    AKU : laaa.. memang betul pun~ pas kelantan berapa masjid dibuat..? makin naik kuil tok pekong tu nampak lah.. yang bersila, yang tidur, terbesar di asia bagai..

    sedih weh bila perjuangan islam dah campur dengan perjuangan kafir.. smpai dah tak tahu apa yang sendiri perjuangkan..

    pas skg bukan pas yang aku kenal dlu..

    BalasPadam
  18. Udah2 la tu Admin, cukup la ISLAM dipandang sebagai "ugama perpecahan" kepada dunia kerana salah pendapat yg sedikit..Balik lah kepada alquran dan hadis bahawa islam itu adalah ""Agama penyatuan ummah" bukan Perpecahan..Itu lah ajaran yg dibawa oleh Nabi Muhammad SW kepada umatnye..

    BalasPadam
  19. GOLONGAN MUNAFIK YANG SUKA FITNAH PARA ULAMA KERANA TAKSUB AKAN PARTI POLITIK...

    BalasPadam
  20. Admin ckp tu, ade bukti video penuh yg ustaz ckp mcm tu tak? Sebelum membuat penilain, pembaca perlu mendapat info yang cukup. Kalau takde info yang cukup, takut nt jadi fitnah.

    BalasPadam
  21. taksub pas ni, smpai x reti beza politik n agama. wahai blogger ko sedang fitnah, caci seorang yg memberi ilmu agama pada manusia. astargfirullah.

    BalasPadam
  22. dah 100 ceramah ustaz kazim saya dengar tak pernah saya dengar beliau mengajak pendengar masuk umno @ pas. tuan punya blog ini dah terlalu taksub dengan politik. Memang politik dan agama tidak bolleh dipisahkan tapi ikutlah cara orang Islam berpolitik bukan ikut cara orang melayu berpolitik. Ada Paham ?

    BalasPadam
  23. blogger inilah jahat sekali perangainya. saya bukan islam tp sy byk mengikuti ceramah ustaz2 di youtube termasuk ust.kazim. sy dpt bezakan kebenaran & keadilan dlm ceramahnya sbb dia tegur semua org islam tak kira parti. benar kerajaan BN byk buat masjid & banggunkan islam. org islam byk bergaduh sama-sama

    BalasPadam
  24. Saya berasal dari sabah & saya selalu membeli VCD ceramah Ustaz Kazim melalui saudara saya di KL. Apa yang saya dengar dari ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Kazim ini, dia memang ada sedikit menghentam parti pembangkang tetapi dia juga ada menghentam BN cuma apa yang dia hentam tu memang sesuatu yang patut ditegur oleh beliau sebagai seorang yang mempunyai pengetahuan agama...

    BalasPadam
  25. ,,,,tapi sekarang semua masjid di Kedah sudah membatalkan kuliah-nya disebab kuliah-nya banyak menghentam Pakatan Rakyat dan membodek UMNO BN.......
    .....Kejadian ini telah membuatkan Kazim membatalkan semua kuliahnya di Kedah,kerana tahu tembelang kaki putar alam-nya dah terbongkar.....
    bla bla bla...
    apa ni???????? nak tulis pun, biar la yg bernas

    BalasPadam
  26. Terima kasih kepada komen2 yang menyokong ustaz kazim. Saya selalu follow youtube ceramah ustaz kazim dan saya tau dia ceramah demi islam. Dia neutral, pas umno semua kena balun. Jika ada pemasalahan dia akan jumpa sendiri tuan punya diri Bagi mendapatkan penjelasan. Admin juga kena neutral dalam menilai peribadi orang lain. Saya sokong ustaz kazim jadi MB. Baru kita boleh nilai siapa dia.

    BalasPadam
  27. Salam kepada penulis blog. Insaflah wahai rakan, sehingga benda macam ni pon nak dipolitikkan. Apa masalah kau ni? Selagi hidup, minta maaf lah kepada ustaz kazim ni. Jangan cuba menjatuhkan agama kaum kau sendiri. Buat blog cerita pasal lain la. Dah xde modaldah ke? Boleh nak bercakap, ada bukti? Tunjuk kan dulu surat tu, setiap benda yang di sampaikan harus datang dgn bukti, bukan cakap melulu. Insaflah.

    BalasPadam
  28. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  29. Terbaiklah bro... macam sial penulisan ko...
    Ko tanak bagi UMNO siar syiar Islam dan serah semuanya kt PAS?
    Kalimah Allah pun depa sanggup nak let go kt pukimak DAP.
    Dah tu UMNO nak teruskan syiar Islam pun ko nak larang?
    Memang dasar penjilat tegar pakatan rakyat.

    BalasPadam
  30. blogger cacai pr ni.. org nak berdakwah pun kau babitkan politik,islam ke kapir kau ni??

    BalasPadam
  31. kau salah satu pendukung JIL ke?

    BalasPadam
  32. mcm nie la org melayu kita..org nk berdakwah pn ko kte nk bpolitik..bilalah org melayu kita nk bsatu klo ad dajjal kcik mcm ko ni..hrp Allah S.W.T blas ap yg ko wt sbb ko cba nk pcah umat Islam..

    BalasPadam
  33. ape punyer blok la ni!!!...nak tibai org x tengok kiri kanan....pastu buat fitnah lak tu!!...kata alim sgt ikut PAS!!....biar Allah sajalah yg mmbalasnya!!..

    BalasPadam
  34. pehal plak ni??? tak kisah la umno ke pas ke pkr ke, kita kan umat islam???

    BalasPadam
  35. tak pernah lagi dengar ustaz mohd kazim ni ceramah politik @ berceramah atas pentas politk!! mana mai cerita ceretet hang ni? asyik dengar orang kata, orang kata..jgn jadi penyambung lidah syaitan dgn fitnah2 begini...pi mintak maafla sebelum pejam mata!!!

    BalasPadam
  36. tak baik buat fitnah. ustaz tu orang alim. cuba banding dgn diri kau sendiri. kalau kau pun alim juga, mai, saya jemput berceramah maulidurRasul dekat surau saya.

    BalasPadam
  37. dahlah...ustaz kazim xajar kite kutuk2 die kan?...relax jer...Nabi Muhammad pun byk kena fitnah...tpi still dia diangkat ALLAH...se sungguhnya ALLAH lebih mengetahui...lagi pun UKE pernah jer ceramah kat Singapura...sebab politik juga ker??????

    BalasPadam
  38. Ustaz Kazem pernah kata..dia dijemput mana2 oraganisasi UMNO/PAS pun dia pergi demi islam..asal bila turn UMNO kau fitnah dia mcm nie? cabut kopiah kau buat malu jek..

    BalasPadam
  39. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  40. Nk bt cmne..Ni je cara yg bloger tahu untuk berdakwah(fitnah)..

    BalasPadam
  41. Ustaz Kazim akan terima jemputan dr siapa aje. Sbb dia sebarkan Islam bukan fitnah spti PR.
    Malahan dia berceramah utk memenuhi/membiayai Madrasah Tahfis AlBarakah yg dia tubuh dan usahakan sendiri.

    *Pencacai PR ada ????

    BalasPadam
  42. Kalau blog yang anda tulis itu benar, alhamdullilah. Tapi jiga membawa fitnah, jawablaa sendiri.

    saya telah berguru dgn utz kasim sejak tahun 1996. sewaktu beliau tinggal di kawasan ipoh jaya.

    Setakat mencari, mengutuk tak akan beri faedah kpd beliau krn beliau pernah diuji dgn sihir yang dasat...

    :)

    BalasPadam
  43. Ya Allah tunjukkanlah kebenaran, berikanlah kekuatan kpd kami demi agamaMu, dan hapuskan sebarang bentuk gangguan serta usaha Kafirin dan yang 'sewaktu' dgnnya...amin.

    BalasPadam
  44. wahai saudara2ku bertaubat la sebelum telambat

    BalasPadam
  45. kepada bloger,setiap apa yang anda tulis,cakap ,semuanya akan disoal oleh ALLAH di akhirat kelak.takutlah kepada azab ALLAH..Sesungguhnya ALLAH menyediakan neraka kepada mereka yang memfitnah dan memutuskan silaturrahim sesama saudaranya.bertaubat segera sebelum ajal mu belum tiba..

    BalasPadam
  46. bloger ni anjing kot.. hahaha

    BalasPadam
  47. ak rase blogger ni dilahirkan dripada jubor babi betine!tu otak dye cam nuar al-jubori .

    BalasPadam
  48. Allah beri kemenangan kpd BN dlm PRU 13 lalu...Orang Melayu yg beragama Islam melalui UMNO telah memberikan undi utk kemenangan 88 kerusi parlimen... menyedarkan bahawa orang Melayu Islam tetap akan terus menyokong parti Melayu parti keramat mereka yg ada wawasan dn lebih bertanggungjawab demi agama, bangsa dan negara... Subhanallah!

    BalasPadam
  49. "...masjid-masjid yang besar-besar dan yang cantik ini,semuanya tu Kerajaan yang dok Putrajaya buat.."

    MEMANG BETUL APE USTAZ KAZIM CAKAP! TU BUKAN MEMBODEK.. itu kebetulan!

    BalasPadam
  50. PAU dah berlalu…namun amat membanggakan rakyat bila pm najib umum kekalkan akta hasutan 48…satu tindakan tegas yg berani dn terpuji!…tambah lagi akan dimasukkan berkaitan agama Islam serta isu sabah sarawak…semata2 demi kesetabilan dn keamanan negara…syabas dan terima kasih pm Najib…syukur alhamdulillah!

    BalasPadam