Pengikut

Sabtu, 13 April 2013

"Tarik Diri" Peribahasa Untuk Jadi Bakal Calon Bebas

"Walaupun saya 'jeneral tentera' tapi tak semestinya saya kena bertanding. Saya seorang yang realistik, saya tarik diri sebab masa untuk saya akan datang tapi bukan PRU-13," - Tokey Lembu

“Keputusan tarik diri ini dibuat dengan rela hati supaya saya dapat memberi lebih banyak tumpuan kepada tanggungjawab dalam hal ehwal Islam dan dakwah" - YB Ustaz UMNO.

"Langkah tarik diri itu untuk memberi nafas baru kepada parti," - Soi Lek

"Keputusan tarik diri  ini sebenarnya telah lama dibuat tetapi tidak diumumkan kerana saya perlu memastikan semua perkara adalah dalam keadaan teratur sebelum sebarang pengumuman dibuat," - Alba

"Saya sudah buat keputusan tarik diri untuk tidak akan bertanding lagi. Cuma nak tolong Umno dan Barisan Nasional" - Tun

Diatas adalah sebahagian kata-kata dari beberapa pemimpin UMNO Munafikun and the gang yang ambil tindakan konon-nya "Tarik Diri" dari bertanding dalam PRU13.

Sebenarnya perkataan "Tarik Diri" mempunyai maksud tersendiri didalam UMNO BN, kedengaran desas desus politik mengatakan sebahagian besar mereka yang tarik diri dari bertanding kerana 2 sebab:
  • Pertama sebab dah tahu nama memang tidak tersenarai dalam pencalonan maka diambil tindakan "Tarik Diri" sebab tak mahu malu.
  • Kedua sebab tidak puas hati dengan pimpinan Najib.
Kedua-dua ini bakal menyebabkan sebahagian besar daripada mereka akan mengisi juga borang bertanding, tapi sebagai calon BEBAS.

Bagaimanapun ada juga yang tidak isytihar "Tarik Diri" walaupun dah tahu nama tidak tersenarai dari bertanding, individu pemimpin UMNO sebegini dikesan 2 orang di Perak. Mereka juga bakal bertanding sebagai calon BEBAS ,sebagai tanda protes terhadap keputusan senarai bakal calon dari Najib. ( Jenis ni dipanggil Kepala Masam dalam UMNO...hehehe...)

Kalau fikir secara logiknya, mana ada istilah "Tarik Diri" didalam pimpinan UMNO BN dalam mencari nama,jawatan serta mengumpul harta kemewahaan dunia. Mana mungkin mereka sanggup tinggalkan semua keistimewaan yang dimiliki selama ini. Sebab itu dikatakan "Tarik Diri" adalah peribahasa yang ada maksud tersirat didalam UMNO BN.

Pening...pening...pening...kepala Najib sekarang ni beb.....hahaha...

Senarai calon untuk UMNO Munafikun and the gang belum diumumkan,tapi besar punya masaalah sudah timbul.

Apapun lantak pegi la kat UMNO Munafikun and the gang..... Kalau berlakulah sedemikan,Orangni bersyukur sebab kebinasaan besar bakal berlaku dalam UMNO BN pada PRU13 ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan