Pengikut

Isnin, 21 Januari 2013

Zambry Kadir kanser Prostat tahap kritikal....sungguh malang.!!


Tahukah anda, kanser prostat adalah kanser ketiga paling ditakuti lelaki di seluruh dunia? Pada 2008 saja, sebanyak 900,000 kes dilaporkan dan ia dijangka meningkat kepada 1.7 juta kes menjelang 2030.
Angka berkenaan tidak mustahil akan terus meningkat jika kaum lelaki masih tiada kesedaran terhadap penyakit paling ditakuti itu. Ramai yang tahu mengenainya namun ada juga yang ‘buat-buat tidak tahu’.
Perunding Klinikal Onkologi Pusat Perubatan Hospital Pantai Kuala Lumpur, Dr Lam Kai Seng berkata, kanser prostat penyakit yang semakin meningkat dalam persekitaran tempatan disebabkan peningkatan dalam jangka hayat penduduk tempatan dan kemewahan yang semakin meningkat dalam gaya hidup dan diet yang mirip kepada penduduk barat. 


Selain itu, perspektif kebanyakan lelaki yang tunggu sakit baru berjumpa doktor juga antara yang menyumbang ke arah meningkatnya bilangan pesakit kanser prostat di negara ini.

kisah kena mengena dengan prostat juga
Malang sungguh negeri Perak sekiranya seorang berstatus Menteri Besar yang nampak gah,tapi  hakikatnya "Penakut piang" Ibarat lelaki tiada thulur. Menteri Besar Perak yang tidak halal Si Zambry Kadir memang sah tiada thulur.
Cakap dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) berdentum-dentam, Fitnah menjadi amalan-nya di sidang Dun yang mengatakan Kerajaan Kelantan memberi tanah kepada Adun DAP Perak untuk melantik Dato’ Seri Nizar Jamaluddin menjadi menteri besar. 
Bila diajak berdebat mengenai tuduhan yang dibuat, nampak sangat penakut rupanya Si Menteri Besar Haram ini.
Paling malang bagi negeri Perak bila Zambry langsung tidak professional kerana hanya memberi respon di akhbar Utusan, sepatutnya membalas surat rasmi yang diterima-nya...beginikah standard Menteri Besar dari UMNO, sudahlah haram..jadi haram jadah terus agaknya...hahaha...
Alasan menolak debat lansung tiada masuk akal waras,konon-nya Datuk Seri Mohammad Nizar seorang pendebat yang teruk...kalau teruk, terima la cabaran untuk berdebat..!!!! kenapa mesti takut..??? 
Amat jelas Zambry Kadir dah kantoi..kerana kuat berdusta, berdolak-dalik sebab thulur sudah lebih parah dari terkena penyakit Kanser Prostat.
Zambry Abd. Kadir ini ibarat burung gagak terbang kesana-kemari buat kecoh..rupanya nak kecoh pasal nak bagi tahu bangkai (Fitnah) kesukaanya.
Pendusta memang takut berdebat


Tiada ulasan:

Catat Ulasan