Pengikut

Selasa, 5 Februari 2013

Ketua Menteri Pulau Pinang Melayu jika BN menang PRU 13..?

Teng Chang Yeow
BUTTERWORTH - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang Teng Chang Yeow boleh menjadi ketua menteri jika BN diberi mandat mentadbir semula negeri ini.

Ia bayangan pertama BN di negeri yang kini ditadbir Pakatan Rakyat.

Dipetik Bernama, beliau berkata, ini bukanlah satu pengumuman tetapi ia menggambarkan BN mempunyai pemimpin yang lebih layak untuk menerajui negeri ini dengan lebih baik.- Sinar Harian

......................................................

Semalam Muhyiddin Yassin  dah bermimpi disiang hari konon-nya BN Pulau Pinang tidak mustahil boleh rampas kembali tampuk pemerintahan negeri Pulau Pinang dari tangan Pakatan Rakyat.

Muhyiddin berkata demikian ketika berucap pada majlis pelancaran gelombang biru dan himpunan rakyat 1Malaysia di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Inderawasih, Perai di sini malam tadi.

Kita tengok siri-siri memprotes,membantah dan sebagainya terhadap kerajaan negeri yang ada sekarang semua orang Pulau Pinang tahu dilakukan oleh siapa, semuanya dari kaum Melayu dan Mamak yang ditaja oleh UMNO BN disini. Kaum Cina amat jarang didengar memperotes kerajaan Lim Guan Eng, kesimpulanya orang cina Pulau Pinang amat selesa dengan kerajaan Pulau Pinang sekarang.

Nampaknya Muhyiddin mungkin terlupa atau mungkin tak ingat langsung hero-hero yang konon-nya bela orang Melayu kat Pulau Mutiara ini. Nama seperti Shaik Hussein Mydin ketua Pemuda Umno Pulau Pinang  dan ramai lagi lansung tak disebut oleh Muhyiddin.

Selepas ni  hero-hero pembela nasib melayu kat Pulau Pinang boleh simpanlah hajat-hajat nak protes kerajaan Pulau Pinang yang dok ada ni, sia-sia saja hangpa usung kek taik,usung keranda dan macam-macam sebab Muhyiddin tak pandang pun semua tu...hahaha...

Kerana calon kot-kot BN menang kat Pulau Pinang ialah Teng Chang Yeow...sama macam KM dari BN yang lepas:
Tan Sri Wong Pow Nee1957 - 1969 (12 Tahun)MCA
Tun Dato' Seri Dr. Lim Chong Eu1969 - 1990 (21 Tahun)Gerakan
Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon1990 - 2008 (18 Tahun)Gerakan
 Tapi tak serupa seperti  Lim Guan Eng.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan