Pengikut

Rabu, 6 Februari 2013

UMNO BN Masih Tak Jumpa “Punch Line”


Tahukah anda bahawa UMNO BN  masih tercari-cari “punch line” untuk memukul politik Pakatan Rakyat ketika semakin hampir tarikh pilihan raya.

Ketika ini UMNO BN masih lagi teraba-raba dalam menyalurkan konon-nya kebaikan kepada rakyat tapi penuh dengan lakonan.

Dikala serangan dan pendedahan isu sudah dan akan masuk pusingan terakhir. BN UMNO masih berteriak dengan suara serak sebab lama sangat menjerit nak bantu rakyat,nak bantu  rakyat….macam skrip Labu Labi….nak cari kayu…nak cari kayu… sedangkan berakhir  dengan angan-angan kosong dan sebab itulah UMNO BN dikatakan akan berhadapan dengan PRU 13 paling getir pernah dilalui sebab banyak sangat berangan-angan dan masih perasan sokongan  banyak.

“Misi untuk menyerang Anwar dan Najib oleh kedua-dua belah pihak berlaku dan semakin sengit. Namun apa yang boleh dilihat ialah serangan Pakatan Rakyat  terus amat konsisten, satu persatu isu dikeluarkan sedang UMNO BN masih tersangkut-sangkut dengan isu yang sama.”- Petikan dari sebuah blogger pro UMNO.

Rakyat sebenarnya muak melugai termuntah-muntah dengan isu yang dibawa UMNO BN. Kadang kala isu yang dibawa UMNO BN dianggap oleh rakyat seperti cerita  Walt Disney Cartoons yang melucukan.

Sebaliknya rakyat  begitu berselera dengan isu yang dibawa oleh Pakatan Rakyat yang penuh dengan fakta dan sumber terperinci.

Biar pun UMNO BN memanopoli media massa arus perdana,namun semua itu ibarat senjata lapuk yang tidak diboleh digunapakai lagi, keberkesanan  media baru seperti blog dan FB menjadi penyumbang terpenting kejatuhan UMNO BN disamping pentas ceramah yang boleh dikatakan setiap hari beratus-ratus ceramah berlansung diseluruh Negara.

Setiap pendedahan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat di media baru dan pentas ceramah ibarat ledakan bom yang kuat hingga mengegarkan dunia politik tanahair.

Sebaliknya UMNO BN hanya membuat siri-siri letupan mercun ‘masuk angin’ atau sekadar buang angin saja (Kent..) yang hanya mengeluarkan bunyi yang meloyakan dan bau yang busuk.

Kemasukan atau orang yang ada nama dalam Pakatan Rakyat melompat (katak) masuk ke dalam UMNO BN juga dilihat gagal dalam semua subjek politik untuk kebaikan UMNO BN.

Apa sudah jadi dan apa mereka buat seperti Mohd Osman Jailu, Jamaludin Mohd Radzi Zulkifli  Nordin,Ezam Mohd Noor, Zahrin, Gobala,  dan gerombolan tersebut…? Puak katak ini pun dilihat gagal memecahkan benteng Pakatan Rakyat.

Puak Katak hanya berjaya dalam acara lompat katak politik tapi gagal dalam semua bidang sukan politik.

Jesteru itu semua didalam Pakatan Rakyat perlu terus melangkah lagi dan lagi maju kehadapan untuk membuktikan kita sudah sedia untuk memerintah Negara.

Rakyat sudah ketara memihak dan memilih Pakatan Rakyat untuk menerajui Negara. 

Persiapan akhir semua jentera Politik Pakatan Rakyat sekarang haruslah didalam keadaan siapsiaga untuk sebarang kemungkinan bagi menghadapi peperangan pilihan raya yang bakal sengit,kerana berhadapan dengan pihak yang bakal hilang kuasa akan menyebabkan mereka hilang akal- Orangni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan