Pengikut

Isnin, 4 Februari 2013

Kecoh..!!! Kecoh...!!! Ceramah Ust Kazim Kecoh

Kecoh 1

Beberapa hari lalu kecoh kat laman blog ini dengan komen-komen dari para penyokong yang taksub dengan  seorang ustaz yang boleh dibaratkan dengan peribahasa "Masuk Kandang Harimau dia mengaum....dan Masuk Kandang Kambing Dia Mengembeeek..." 

Sana dia cakap lain...disini dia cakap lain...disana kata bersama parti itu,disini kata menyokong parti ini,itulah sifatnya untuk mempopularkan dirinya sejak kebelakangan ini.

Aku terpanggil menulis perihal Si Ustaz ini kerana sudah banyak kisahnya diperkatakan dimerata-rata tempat diseluruh negeri Perak.

Memang benar Ustaz ini mempunyai penyokong dan pengikut yang ramai,tapi semua boleh dikatakan dari kalangan UMNO BN. Jadi jawapan sudah tentu berada didalam otak...siapa sebenarnya Ustaz ini.

Segala komen yang  menghentam admin blog Orangni sekarang mencecah lebih 50 semuanya juga jelas menunjukan mereka taksub bebenor dengan Ustaz ini dan memangnya dikalangan penyokong tegar UMNO BN. Lepas ni bolehlah jadi calon sebab dah ramai pengikut dan penyokong...hahaha...

Apapun Admin mengucapkan ribuan terima kasih diatas segala komen,walaupun mejoritinya mengunakan bahasa kesat memaki hamun, sebab Admin tahu...inilah sebenarnya wajah sebenar penyokong Ustaz ini....hahaha.....

........................................................................
Kecoh 2
"BIAWAK" - Itulah ucapan terindah dalam ceramah Ustaz Kazim di Kg Tapah Selama Perak baru-baru ini. Rupanya Ustaz Kazim begitu bengang dengan artikal yang mengatakan konon-nya beliau dipanggil UMNO untuk ceramah disini pada 3 Feb lalu.

"Saya tak kebuloq nak jadi calon dalam PRU...saya ni bukan sokong mana-mana..PAS pun tak,UMNO pun tak"- antara kata-kata Kazim dalam ceramahnya lagi, yang dihadiri seorang Jutawan Jack Pot dari pimpinan UMNO Selama.

Kazim juga ada berkata tahun 2013 ini adalah tahun terakhir beliau berceramah dan tahun depan akan bersara untuk tumpukan pada sekolahnya saja.

Kazim juga berasa bangga yang konon-nya kehadiran pada malam tersebut tersangat ramai, hakikatnya kehadiran orang ramai kesitu  pada malam tersebut telah di-umpan dengan pemberian kupon BR1M 2.0 yang diberi oleh JKKK UMNO disini setelah selesai ceramah Kazim.

Ehhh...!!!! Kata tak moh terlibat dengan UMNO...??? Ada pimpinan UMNO,ada BR1M..ini pentas tajaan siapa..?? hahaha...

"Ceramah yang konon-nya bertajuk Maulidur Rasul telah ditukar tajuk oleh Kazim dengan menghentam PAS dan memuji UMNO" - kata seorang penduduk yang hadir ke ceramah Kazim untuk ambil BR1M, bukan sebab nak dengar ceramahnya.
.................................................................

Kecoh 3

5 Februari 2013
Keadaan lori muatan gas cecair rosak teruk akibat terhumban ke dalam parit di tepi jalan.
BAGAN SERAI - Keterujaan orang ramai menghadiri ceramah agama disampaikan tokoh agama terkemuka, Ustaz Kazim Elias Al-Hafiz di Taman Serai Sentosa, malam Sabtu lalu bertukar kecoh seketika apabila berlakunya kemalangan membabitkan sebuah lori di lokasi berhampirannya.

Kemalangan membabitkan sebuah lori muatan gas cecair yang terbabas ke seberang jalan di Kilometer 105.3 Jalan Ipoh-Butterworth, menghala utara dalam kejadian 9.30 malam itu menyebabkan pemandunya hanya mengalami cedera ringan.


Sinar Harian difahamkan mangsa, Lai Thing Lai, 65, sedang dalam perjalanan menghala ke Parit Buntar dari Taiping dan gagal mengawal kenderaan sejurus cuba mengelak orang awam yang cuba melintas ke seberang jalan.

Saksi kejadian dikenali Ariffin, 32, berkata, lori yang dipandu mangsa kemudiannya melanggar pembahagi jalan sebelum menjunam ke dalam sebatang parit di tepi jalan dari arah bertentangan.

“Ketika kejadian, saya sedang menghadiri ceramah agama sebelum terdengar bunyi kesan geseran tayar yang kuat akibat brek kecemasan.

“Saya bersama ramai hadirin lain segera melihat ke lokasi kejadian dan mendapati sebuah lori membawa muatan gas cecair terbabas melanggar pembahagi jalan dan seterusnya terhumban ke dalam parit dari arah jalan bertentangan.

“Mujurlah lori itu tidak menghala ke lokasi penganjuran ceramah.

"Jika tidak, saya pasti akan berlakunya kemalangan jiwa disebabkan bilangan hadirin menyertai ceramah itu amat ramai,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

“Pemandu tersebut hanya mengalami kecederaan ringan dan diberikan rawatan susulan di klinik kesihatan berhampiran dan kes ini masih dalam siasatan”, katanya. - Sinar Harian
............................................................


Tiada ulasan:

Catat Ulasan