Pengikut

Ahad, 31 Mac 2013

Bas 2 Tingkat Nyaris Masuk Sungai Jebong

Nyaris masuk sungai
Paip besar menjadi penyelamat dari bas 2 tingkat masuk sungai
31 Mac 2013: Aulong Taiping -- Hampir beberapa jam sesak, begitulah keadaan yang terjadi di Jalan Simpang Taiping menghala ke susur masuk Tol Kemunting Utara apabila sebuah bas dua tingkat terbabas kedalam sebuah anak sungai Jebong kanan.

Kejadian yang berlaku sekitar jam 1:00 petang tadi menjadi bertambah buruk apabila aliran masuk kenderaan bertambah pada akhir cuti penggal persekolahan yang mana banyak penguna jalan raya bergerak pulang ketempat bertugas yang akan bermula kembali esok.

Driver bas berkenaan berkata, kejadian berlaku setelah bas 2 tingkat yang dipandunya dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Kemunting Taiping tiba-tiba enjin-nya tidak berfungsi (Mati). Keadaan ini menyebabkan semua sistem pemanduan bas tersebut gagal berfungsi.

"Enjin bas tiba-tiba mati dan brek serta stering bas tidak berfungi langsung,semua-nya menjadi keras,akhirnya bas ini merempuh pengadang sungai" - kata pemandu bas tersebut ketika ditemui dilokasi.

Bagaimana pun kesemua penumpang bas yang dikatakan berjumlah hanya 11 orang  dilaporkan selamat tanpa mengalami sebarang kecederaan.



1 ulasan:

  1. menakutkan eksiden macam ni..nasib tak masuk sungai huhu

    http://pinkbubblegumprincess.blogspot.com/

    BalasPadam