Semarak-kan kebajikan hulur pada yang memerlukan ini

Semarak-kan kebajikan hulur pada yang memerlukan ini

Pengikut

Ahad, 14 April 2013

PAS Sesat Juga Akhir-nya.......

Cikgu Najmi yang tulis dalam blognya....






Sebahagian tuduhan melampau Cikgu Najmi@TaipingMali mengatakan PAS sesat...

TAPI
Pada 29 Mac 2013
Ustaz
PAS Sesat Juga Akhir-nya yang
dijemput sebagai Tok Naib nikahkan
ANAKnya...

OK  Pertama sekali...jeng...jeng...jeng... kenal siapa dia?


Ha ha ha... nampak siapa dia ?
Hu hu hu sebelum ni duk label ustaz Pas sesat,,, tu yang duk salam mewakil Naib Kadi tu tak sesat ke, sebab Naib Kadi ni pun orang Pas.. 
Kenapa tak nikahkan sendiri anak tu, dua orang saksi itu pun orang PAS..


Ha ha ha tengok.... Tok Naib yang nikahkan....



Lega dah selesaii.

Ha ha ha .... lihat.. kenal siapa ni....


Kalau tak kenal, nak tau cerita sebenar rujuk Klik Sini  dan juga Sini

OK dah kenal.. kalau dah kenal jangan bagi tau orang lain.. Sebab sehari dua yang lalu dengar cerita peniaga, saudara dan sahabat kueh Pau dah pi cari kat Sekolah tempat dia ni mengajar sebab dia dah buat cerita fitnah kueh pau kawan tu....ambik ko...jangan tak sempat nak mengundi 5 Mei nanti dah ler...

- Manjungmari
..................................
Tak boleh nak nafikan dah....hahaha....
** Dituduh PAS sesat.....ambil Ustaz dan Saksi ahli PAS untuk majlis akad nikah, camanagaya tu...???? Berat...berat...berat.....

3 ulasan:

  1. Selepas ini kena cari orang UMNO sahaja untuk baca doa selamat,nikah anak,imam solat, sembahyang jenazah,mandi jenazah, kenduri kendara dan lain-lain. Orang2 PAS dah sesat.....UMNO tak boleh ikut dan guna khidmat mereka....yang dah kena nikah tu kena farakah cepat....

    BalasPadam
  2. Kenapa kita campur adukkan urusan agama dengan urusan parti. Sebagai Naib Kadhi tanggung jawab dia untuk menguruskan soal nikah kahwin di kawasan beliau. Walaupun bapa perempuan tu boleh nikahkan pasangan tersebut kehadiran Naib Kadhi yang di tauliahkan oleh Pejabat Agama perlu. Ini mengikut enekmen kelaurga islam negeri. Dan juga dua saksi tu perlu sebab rukun nikah. Kenapa singkat sangat fikiran sekarang ni di celarukan oleh politik. Bayangakan kalau saudara Abu Syaukah, ibu atau bapa meninggal dunia dan yang ada untuk mengugruskan jenazaha pada masa itu hanya ada orang dari parti yang tuan tak sokong. Nak biarkan ke jenazah ibu atau bapa saudara reput sebab nak tunggu orand dari parti yang tuan sokong uruskan. Kenapa kita ni orang melayu tak dapat bezakan dan campur adukkan perkara berkenaan Fardhu Ain dan Fardhu Kifayah dengan hal politik. Dah sesat kah kita ni?

    BalasPadam
  3. Saya tidak bermaksud Begitu Hanya lontaran sinis terhadap orang2 yang mengatakan pas sesat...mengapa pula harus mengasingkan urusan politik dengan agama? Jika saudara beranggapan Begitu cari tok guru belajarlah lagi......semoga Kita diberi hidayah Dan petunjuk.....

    BalasPadam