Pengikut

Sabtu, 25 Februari 2012

Dato Seri Nizar bergegas ke lokasi pembunuhan Adik Nurul Aien.

Mohon di hadiahkan pahala Al-Fathihah buat Allahyarham Adik Nurul Aien Bt Mohamad Saimon yang kembali kerahmatullah..

24 FEBRUARI-- Bukit Gantang Perak telah dikejutkan dengan suatu berita yang menyayat hati dengan kes seorang pelajar perempuan SMK Dato'Wan Rashdi ,Jalan Trong,Taiping(Parlimen Bukit Gantang) mangsa adik Nurul Aien  berumur 16 tahun disyaki dirogol sebelum dibunuh. Mengikut laporan polis pada hari berikutnya (25 Feb) 2 orang suspek telah diberkas untuk disiasat kes berkenaan.

25 Feb 2012 ~ Penulis bersama rombongan PAS Kawasan Bukit Gantang telah menziarah  jenazah Allahyarhamah dirumah Tok Wan mangsa sebelum dibawa ke Masjid di Kg Batu 9,Jln Trong untuk di solat jenazah. Suasana pilu menyelubungi dikediaman Tok Wan mangsa yang dikunjungi oleh  sanak saudara serta rakan sahabat yang mengenali Allahyarhamah. 

Disini seorang bekas guru yang baru bersara menemui penulis dan meluahkan rasa terkilan kerana tiada wakil dari Pegawai Pelajaran Daerah datang  menjenguk untuk menziarahi keluarga mangsa,sedangkan mangsa Allahyarham Adik Nurul Aien ini masih seorang pelajar di sebuah sekolah disini dan ibu mangsa seorang yang aktif dalam PIBG di sekolah tersebut. Manakala seperkara lagi ialah sikap YB Rosli Wakil Rakyat DUN Terong (UMNO) yang hanya hadir seketika saja pada malam kejadian dan tiada kelihatan hadir atau menghantar wakil semasa urusan solat jenazah dijalankan.

Berlainan dengan Dato' Seri Nizar yang berada di Pulau Pinang untuk suatu program disana telah bergegas  ke Bukit Gantang dengan tujuan menziarahi keluarga mangsa disini. Sikap keperihatinan beliau memang diketahui oleh ramai penduduk di Parlimen Bukit Gantang ini. Dato Seri Nizar melahirkan rasa dukacita dan sedih dengan kejadian ini. Beliau berharap keluarga mangsa bersabar dengan ujian dari Allah ini.

Lensa penulis sempat merakam suasana berkaitan untuk tatapan bersama
YDP PAS Bukit Gantang Ustaz Nordin Jaafar yang sudah menziarahi keluarga mangsa semalam datang lagi hari ini.

Suasana pilu dengan permergian insan yang tersayang

Jenazah dibawa dari rumah Tok Wan mangsa ke masjid berhampiran

Redha dengan pemergian

Jenazah tiba di masjid
Solat jenazah diketuai oleh Tuan Iman Masjid ini. 
Dato Seri Nizar bergegas ke lokasi kejadian dari Pulau Pinang , ini menyanggah tomahan liar yang mengatakan beliau tidak ambil berat tentang penduduk di Perlimen Bukit Gantang. Kelihatan DSN bersama Bapa saudara mangsa dihadapan rumah lokasi kejadian
Dato Seri Nizar melihat kolah air yang dikatakan mangsa ditemui dipercayai dibunuh
Dato Seri mendengar  cerita kejadian dari Tok Wan mangsa

Dato Seri  Nizar memimpin  tahlil di rumah Tok Wan Allahyarham Adik Nurul Ain

Dato Seri Nizar juga menyampaikan sumbangan peribadi kepada keluarga mangsa

Dato Seri  Nizar menyampaikan salam takziah kepada ibu Adik Allahyarhamah Adik Nurul Ain. Beliau mendoakan dosa Nurul Ain diampun Allah s.w.t dan rohnya ditempatkan bersama orang beriman.

Al- Fathihah..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan